23 Haziran 2024 Pazar

Haftanın Enerji Bomlaması.


Gud mornin evrivannnn! Aman yanlış oldu. İki dili de katletmem. Neyse! Günaydın, tünaydın, iyi akşamlar veya geceler; günün hangi saatinde buradaysan seni selamladım. Bu sabah erken kalktım ve biraz yapmam gereken şeyleri yaptım ve şimdi seninleyim, arka planda cik cik cik cik sesleri, onun ön planında magazin estetik haberleri, onun önüne de şimdi müzik açacağım. Bana şarkı önermek istersen yorumlarda buluşalım. Hatta istersen konseptli şarkı önerebilirsin. Yani... Bu haftanı özetleyen, sözleriyle olmasa bile ritimleriyle duygu durumunu yansıtan bir şarkıyı bana önerebilirsiiin.

Karşı evin balkonunu çok seviyorum. Bir köşesi çiçeklerin yuvası. Ağustos ayına (sanırım) girdiğimizde de komşumuz abla oraya kışlık kurutmalık patlıcan biber vs asıyor. Bu kurutmalıklar aklıma hep anneannemi getiriyor. Sebzeleri ipe dizip asışı ve benim ona yardım edişim. Çok parça parça anılar. Video kesitleri gibi. Bu anılarımda biraz daha büyüyüm herhalde o yüzden fotoğraf kesiti değil de, video kesiti olmuşlar.

Yazmak ne tuhaf. Yazarken arada bir sürü şey oluyor. Bir tık enerjin düşüyor, pek çok tık çıkıyor falan. Dış dünyadan duydukların, gördüklerin yazma anını bile etkiliyor. Sanırım en çok da bu nedenle blog yazmayı seviyorum. An dediğimiz olayı yaşamayı söylerler ya hep bir ağızdan, işte bunu en net yaşayabildiğim yer burası. Mükemmel. Yoksa ne demek istiyor uzmanlar anlayabilemezdim.

Anılar ise genelde düşünce baloncukları olarak aklımıza gelir ve biz baloncuğu hissettiğimiz an yeniden o andan parçalar şekillenir belki de. Çok garip, artık hafızam zayıflıyor gibi. Nihayet ben de ''aaa onu unuttum'' diyebilecek ve bunu yaparken dürüst olabilecek kıvama geliyorum yaşasın! Bu, gerekli olduğu için olan bir durum muhtemelen. Sistemime format atılmış gibi hissediyorum. Yeni özellikler yükleyebilmem ve tabii kasmamam için, belki de başka sürüme geçebilmem için, bu gerekli. Bu temizlik, bu arınma, bu değişim. Elimde olmadan ama gerekli. Artık yıldızları da duyamıyorum. Acaba sırlarını yazılarıma fısıldadım diye mi yazamıyorum. Yoksa... Şşşşş, bu da yeni bir sır mı? Belki de yıldızlar bana, sadece olmamı söylüyorlardır. Ol. Orada, olduğun yerden ol sevgili İlkay; diyorlardır. 

Kalbin sana ne fısıldıyor?

bay bay.

:)


bir şeyler dinlemek için tıklayabilirsiniz.





18 yorum:

  1. Girişi görünce benim de Alekta movik movik diyesim geldi :)
    Şarkı önerisi niyeyse aklıma birden bu geldi..
    Light In Babylon / Hinech Yafa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşasın :) Sondaki parçaya bakayım teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Bu arada İzmir buluşması var, haberin olsun :)

      Sil
    3. Tarihler bana uyar mı emin değilim ama bakalım bakalım :)

      Sil
    4. Ben sırf buluşma için 10 saatlik yoldan geleceğim İzmir'e, sen oradasın yahu.. Kısmet diyelim o zaman

      Sil
    5. Yorumu sildim çünkü genel bir yerde detaylı yazmışım, zaten okumuşsunuzdur. Neyse yani burada olmayacağım bir dönem olacak bunu ifade etmiştim.

      Sil
  2. Valla sayfaya geldiğimde kalbim birazdan güzel bir yazı okuyacaksın dedi, tabii ki fısıltıyla. El mahkum okudum. Çok keyifliydi, bizim kız dedim, gittikçe daha güzel ve kendinden emin yazıyor. Üslupsa ona özel! Bir de -ama kesinlike yorumun bitişinde- muhteşemsin, de... Üzerimde bırakamazdım değil mi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim efenim, teveccühünüz. :)

      Sil
  3. Özellikle son paragraf çok hoşuma gitti, baloncuklar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, sanırım beni bir yazı yazmak için dürtükleyen hislerim de tam olarak orada açığa çıkmış. :)

      Sil
  4. Anılarla ilgili yazın çok hoştu. Bazen en küçük çağrışım bizi anılara götürür, bir süre etkisinden çıkamayız. :) Video hoşmuş, şarkıyı hep duyuyorum da kim söylüyor bilmiyorum. :)) Ben de bir tane önerebilirim. Ne zaman nakaratı dinlesem sanki içimde bir şey titriyor. Kamado Tanjiro no Uta. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Bu aktörün böyle dans ettiği videolar var. Gülümseten biri. :) Şarkı Rasputin, Boney M diye bir müzik grubu söylüyor.
      Paylaştığın şarkının melodisi bana çok tanıdık geldi. Belki de daha evvel dinlemişimdir bilemedim ama sözlerinin çevirisine ilk kez baktım. Çok hoş bir şarkı, çok teşekkürler önerin için. :)

      Sil
    2. Daha önce instagramda paylaşmıştım, belki orada duymuşsundur. :) Şarkı hikaye nedeniyle dramatik, Tanjiro'nun iblise dönüşmüş ve güneşe bile çıkamayan kız kardeşini kurtarma mücadelesiyle ilgili.

      Sil
    3. Olabilir çünkü sözlerin anlamını yeni öğrendim ama melodi çok tanıdıktı. :) Anime de ilgimi çekti bu arada. :)

      Sil
  5. Başka bir İlkay’a evrilme zamanı geldi mi yani?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani öyle gibi görünüyor çünkü benim yaptığım bir şey de değil, kendiliğinden olan bir şey. Ara ara insana bu olur, bana da daha evvel olmuştu ve yine oluyor. Artık bize iyi gelmeyen şeyler gider ve biz özgürleşiriz. Bu, bize iyi gelmeyen özelliklerimiz bile olabilir. Sadece dışta değil, içte de bir şeyler gider ki yenileri gelir. Böylee :)

      Sil
  6. her şeyi yazıp her şeyi yakalamaya çalışıyon seen hadi hayırlısı :) sanaaa indie lerden vampire weekend seçtim :) mary boone ve diğer şarkılarııı :) dolunay müzikleri hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şeyi demeyelim de beni çeken şeyleri diyelim. Her şeyle ilgilenmek kapsam alanım dışında. :) Ama bir kavram üzerinde düşünmeyi hep çok sevmişimdir. :)

      Sil

Diğer yazılarıma da göz atabilirsiniz.