1 Nisan 2024 Pazartesi

Nisan.


Her yeni ay başlangıcında, derin bir nefes aldığımı fark ederim. Şimdi yazıma başlarken olduğu gibi. Kahve içmeden evvel de bazen bunu yapıyorum. Sevdiğim bir kitabı elime aldığımda da. Bir filmin sevdiğim bir sahnesi geldiğinde de. Fırında... Kek olduğunu fark ettiğimde de! Gökyüzüne kafamı kaldırdığımda da. Aniden bir şeyi hatırladığımda da. Ah tabii bir de otobüste yer bulduğumda da... Deriiinnn bir nefes alır, karnımda tutar ve bir anda bırakırım. Puuffffff.

Nisan ayı bana iki ağacın arasında dalgalandığım günleri hatırlatıyor. Bir ileri, bir geri - ayağınla hızını al ve tekrar! - bir geri, bir ileri... Bir ip, iki ağaç ve evdeki battaniye ile çarşaflar: İşte bir yelkenli! Belki gemim dünyanın en dayanıklı gemisi olmazdı ama gökyüzü tepemde uzanırdı. Mesela bak şimdi, gözlerimi kapatsam, deriiiinnn bir nefes alsam, ben de hemen o gemiye uzanırım. Sallanan ağaçlara ve gökyüzüne.

Bazen gökyüzünü izlerken elimi ileriye doğru uzatırım. Sanki oradaki bir şeye uzanır gibi. Elimi uzatınca dokunacakmışım gibi. Oysa tabi ki böyle bir şey olmaz. Sadece elim havada kalır; tıpkı gökyüzü gibi. Havada, öylece durur. Ama bak, rüzgar durmaz. Rüzgarı çok severim. Sinirli olmadığında. O sinirlendiğinde, ben daha çok sinirlenirim. Baksana gördün mü yaptığını, saçlarımı dağıttın! diye. Bunun dışında onu severim. Bana ışığı hatırlatır. Işık gibi, hızlıca yayılır. Sanırım sabırsız biri olduğumdan, bazen onlara özeniyorum. Oysa, Güneş'in ışıkları bile sekiz dakikada Dünya'ya ulaşıyormuş. Bir anda değil. 

Derin bir nefes aldığımızda... ve içimize çektiğimizde, algılamak isteğimiz o şeyi... İşte! Işıktan bile hızlı bir şekilde bize ulaşır. 

Nisan deyince aklıma kelebekler geliyor. Onların çiçekler arasında geçen nefesleri. Tüm ışığın ve rüzgarın arasında dalgalanan kanatları. 

Zaman hızlı, bu nedenle aylar kısa. Ama ben, nisanın güzel geçmesini dilerim. 

Işık gibi. 

Rüzgar gibi.

Hoşça kalın.

:)


bir şeyler dinlemek için tıklayabilirsiniz.






16 yorum:

  1. ay nedense çok sevdim bu yazıyı öyle tatlı ki. pamuk şekeri yemişim tadı bıraktı zihnimde :)

    YanıtlaSil
  2. oleeeey en sevdiğin ay buuuu eveet oleeey artık eylüle dek beklicen bir dahaki sevdiğin ay içiiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bunu hep söyleyip kendimi gaza getiririm :) Çünkü öncesinde hava kapalıdır, soğuktur, rüzgarlar sinirlidir... Sonrasında hava bulutsuz bir açıklıktadır, sıcaktır, rüzgar bile yoktur... Çok uç havaları sevmiyorum. O yüzden bahar mevsimlerinin göbeğindeki aylar bana iyi hissettiriyor. :) İyi hissedince iyi ve güzel şeyleri de hayatımıza çekebileceğimizi, en olmadı kendimizi o şeylere itebileceğimizi de düşünüyorum. Böyle. :) <3

      Sil
    2. demekkuuuu ruhun kaos ve sertlik sevmiyooo :) huzur ve yumuşaklık istiyooo :)

      Sil
    3. Evet! :) Yani karamsarlıktan aslında bir sürü düşünce çıkarabiliriz ve kısa bir vade için bizi üretken de kılar mı kılar. Ama... :) Bilmiyorum ya, bazen depresif olduğumda aslında depresif olanın ben olmadığımı fark ediyorum. Yani zihnimi oraya ben yöneltiyorum, aslında bunu da sevmiyorum. Son yıllarda kendimle ilgili, tabi ki bloğun da yardımıyla, aslında daha aydınlık, daha rahat, böyle daha iyi gelen, mutlu eden ve relaks olalım tarzı şeyleri sevdiğimi öğrendim. Aslında daha özgür, daha yumuşak, daha dengeli bir yaşam mümkün ya. Bunu istiyorum. Çenem düştü, bir dakika. Neyse. :)

      Sil
    4. oooo erdin seeen aştıın :))) o zamansaaa paramore dinleee :) enerji olsuuun :)

      Sil
    5. Tamam dinleyim, teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Yine şiir gibi, hoş bir yazı olmuş. Nisan geldi, havalar ısındı, içimiz kıpır kıpır. :)) Birkaç hafta sonra bir yere gezmeye gideceğim İnşallah, güzel geçmesini umuyorum. Şimdiden heyecanlıyım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiir gibi ifadesini her görüşümde sırıtıyorum, teşekkür ederim. Bu benzetme beni mutlu ediyor. :) Umarım çok güzel zamanlar geçirirsin. İyi eğlenceler. :)

      Sil
  4. Nisan ayının verdiği coşku, enerjiyi aşırı seviyorum😊 Derin bir nefes aldığımızda böyle her şey olacak gibi hissederim ben, rahatlama gelir hep. Rüzgarı hafif hafif estiği zaman seviyorum, tatildeymişim hissi veriyor bana😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bana yazmanın verdiği coşku hissi de büyük. O yüzden her ayın başında, daha pozitif olabilmek için, bir yazı mutlaka yazıyorum. Günlere\ aylara yüklediğimiz anlam aslında onları değerli yapan, biraz da bu yüzden, güzel anlamlar vermeye çalışıyorum. Bu ay çok sıcak başladı. Biraz daha serin olsa iyi olabilirdi. :) Umarım güzel geçer.

      Sil
  5. Baharın ılık rüzgarlı, güneşli havaları bana Madam Bovary, Uğultulu Tepeler gibi kitapları hatırlatıyor, hissettiriyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Madam Bovary'i okumadım ama Uğultulu Tepeler'in verdiği his bana ilkbaharı değil de sonbaharı çağrıştırıyor :)

      Sil
  6. Harika bir nisan ayı diliyorum sana; seni mutlu eden, şaşırtan güzel olaylarla dolu olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah yaa, gerçekten biraz güzel heyecanlar istiyorum artık yeter içim şişti :) Ama güzel kısmının altını çiziyorum bastırarak koyu koyu :) Ben de sana çok güzel bir nisan diliyorum <3

      Sil

Diğer yazılarıma da göz atabilirsiniz.