27 Haziran 2024 Perşembe

Sabah Anımsamaları.


Sabah serinliği bir mutluluk tanımı mı bilmiyorum ama; insanı gerçekten mutlu ediyor. Sabahın erken saatlerinde kendine has bir tazelik, bir güzellik, bir ferahlık, efenime söylim bir huzuuur var. Aynı şeyi çoğu zaman gecenin en kör vakitleri için söylerim ama galiba kararımı değiştiriyorum sevgili okur. Gecedeki huzur ile sabahtaki huzur çok farklı sen de takdir edersin ki. Belki de ikisini kıyaslamamalı ve uyku düzenime bakmalıyım. 

Düzen lafından acayip kıl kapıyorum, ki ben, ben ha-ha, ben, düzeni severim de. Ama bilmiyorum son yıllarda bu düzensizlikteki düzen olayıyla kendimi kandırır oldum. Kendimi kandırdığım bir diğer konu da, ki bu çok daha eskilere uzanıyor aslında, geceleri zihnimin daha iyi çalıştığı yönündeydi. Belki bunda haklılık payı vardır artık bilemiyorum ama yine de geceyi bırakmak istemeyişimin ve bağımlılık halini almış gece sevdamın bir promosyon düşüncesi diyebilirim.

Rüyalar hakkında pek de bir bilimsel bilgiye sahip olmamak ve onlarla ilgili bir şeyler okumak istemekle birlikte, bir keresinde bir arkadaşım bana herkesin rüya görmeye ihtiyaç duyduğunu öğrendiğini çünkü bu sayede beynin gün boyu bilinçaltına attıklarını işleyebildiğini söylemişti. Bu bilgi beni çok da ''vaovv'' yapmamıştı ama rüyaların bizim için bu kadar gerekli olduğunu da bilinçli olarak daha evvel hiç düşünmemiştim. Gece uykusu çektiğim zamanlarda, genelde sabaha karşı uykusu çekerim, genelde rüya görürüm. İki üç gecedir, ki bu rüyaları aslında uyanmama yakın gördüğümü düşünmekteyim, rüya görüyorum. Rüyalarım dünyanın en manasız rüyaları ama beynim maşallah gün boyu gördüğü en küçük bir şeyi bile öyle işlemiş ve rüyanın manasız yerlerine yerleştirmiş oluyor ki, kendisini tebrik etmemem elimde değil.

Bazı insanlar sık rüya görür sanırım; ya da gördüğü rüyaları hep hatırlar. Belki de hepimiz sık rüya görüyoruz ama hatırlamadığımız için görmüyoruz sanıyoruz. Bazı insanlar da rüyalarını çok çok net hatırlarlar. Ben o şanslı insanlardan hiç olmadım malesef... Bazen gözümü ilk açtığım zaman rüyamı hatırlarım. Böyle zamanlarda mutlaka ses kaydı alırım ve uykuma geri dönerim. Amacım o rüyaları analiz etmek değil, hani olur ya, belki ilham bulmaktır. Aslında analiz olayı da mantıklı ama rüyalarım mantıksız. Rüyalarımda genelde zaman ve mekan iç içe geçer. Gördüğüm pek çok mekanı tek bir mekanda birleştiririm ve olaylar orada yaşanır. İnsanlar tuhaf konuşur ve ben tuhaf konuştuklarını rüyada olduğuma aymasam bile anlarım ama yine de durup da acaba neden böyleler demem. 

Bir de rüyalarını yönetenlerin var olduğu söylenir. Ne sıkıcı! Hadi ama rüyamı neden yöneteyim ki? Ciddiyim, bu konunun yetkililerinden ve uzmanlarından yanıt bekliyorum. Rüya dediğin seni şaşırttığı için rüyadır. Sorun alternatif bir gerçeklikte var olma özlemi ve umudu ise de, bu neden bedenimin var olamayacağı bir varoluş düzlemi olsun ki? Sonuçta ben bir insanım; rüya varlığı değil. Rüya varlığı? İlginçççç. Rüyamızda varlık bulan tanıdıklarımız da tuhaf olurlar değil mi? Sanki gerçekten alternatif bir kişilikleri açığa çıkmış gibi olur. Belki de bunu gördüğümüz için rüya görmeyi veya görmemeyi, rüyamızı yönetmeyi veya yönetmemeyi isteriz.

Gece uykusu çektiğim zamanlar gördüğüm rüyaların beni yoramadığını fark ettim ayrıca. Gerçekten de gecenin can damarı saatlerde uyumak insanı pek çok açıdan yeniliyor gibi. Adeta rüya evreninden format atılarak dönüyormuşsun gibi. Beden ve zihin, daha sakin, daha berrak, daha gerçekçi, daha güzel, daha sağlıklı, daha daha daha. Aynı zamanda sabahın erken saatinde uyanmak sana bir sürü canlandırıcı sesi duyma olanağı sağlıyor. Sabahın kendine has bir ruhu var gerçekten, tıpkı gecenin olduğu gibi. Gece kokusu farklıdır, sabah kokusu farklı. Gece sesleri farklıdır, sabah sesleri farklı. Gece hisleri farklıdır, sabah hisleri farklı. Gece anımsamaları farklıdır, sabah anımsamaları farklı.

Sence de öyle değil mi?

:)


bir şeyler dinlemek için tıklayabilirsiniz.






11 yorum:

  1. Sabahın ilk saatleri güzel oluyor gerçekten. Yeniden doğuş hissi veriyor. Gece de ayrı güzel. Ancak koşuşturmanın çok olduğu 9.00 ve 19.00 arasını pek sevemiyorum, üzerimde ağırlık var gibi hissediyorum.
    Rüyalar çok ilginç bir mesele. Gün içinde beynimiz o kadar şeyle doluyor ki ortaya anlamsızlıklar yumağı çıkabiliyor. Bence zihnimizi dinlendirmek önemli, her yönden veri bombardımanına tutuluyoruz bu çağda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serin oluyor bir de. O nedenle seviyorum en çok aslında. :)
      Bilinçaltım salata gibi benim, ya da bazen çubuk makarna gibi oluyor - dolaşık - :)

      Sil
  2. Ben rüyayı yönlendirenlerdenim 🙃. Rüya olduğunu anlıyorum. Tamam bu rüya hadi uyan ama, saçma biliyorsun, o bunu demez, o öldü, o şu oldu diyerek. Bazende uyanıyorum sonra rüyaya kaldığım yerden devam ediyorum. Rüyalar bende farklı bir boyut..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilinçli yapılmadan bilinçli rüya görünüyorsa bilemem de :), bile bile yönlendirmek bana sürprizini kaçırmak gibi geliyor. Herhalde beynin uykuda olduğunu anlamasıyla vuku bulan bir olay. :)

      Sil
    2. Rüyanın biri şöyleydi: Babamın yıllar önce ölen arkadaşı kapıya gelmiş onu çağırıyordu. Kaç kez kovdum sen ölüsün git diye. Ama en son gördüğümde sadece bağırdım, hareket edemedim. Baba gitme o ölü diyordum ama babam arkasına bile bakmadan gitti onunla. Düşünsene bunun psikolojisini.

      Sil
    3. Bir de rüyamda uçuyorum mesela. İçimden diyorum bu rüya, tadını çıkar ya da hadi uyan bu çok sıkıcı diyorum. Ya da karşımdakine bu rüya sen gerçek değilsin diyorum. Rüyalar her zaman bilinçaltı değil bazen habercide olabiliyor. bunu çok yaşadım.

      Sil
    4. Evet öyle rüyalar da var sanırım ama benimkiler manasızdır. :)

      Sil
  3. rüya herkes görür ivit ama unutur. ben de uyanınca not alıyorum gördüklerimi :) sürekli gördüğüm rüyalar da var, her defasında devamını gördüklerim de :) gece hayatı güzel bişey hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin rüyaların maşallahı var ya, ben işte bir garip, arada heyecan yaşıyorum. :)

      Sil
  4. Erken kalkmayı seviyorum. Sabahları kendimi daha verimli ve başarılı hissediyorum. Geceleriyse bambaşka bir his oluyor içimde. Sanırım kendimi daha özgür hissediyorum. Mesela gündüz vakitte sokakta gezmektense gece gezmeleri çok daha hoşuma gider ve özgür hissettirir. (Hoş pek de öyle olamadığını biliyoruz ama paralel evrenlerden birindeki Sude Beyza bence kesin her gece yürüyüş yapıyordur. Hatta sokağa tam da akşam ezanından biraz daha sonra bile çıkıyor olabilir:))
    Rüyalar sanki hem hayatımızın içine dahil olan hem de sanki yaşamımızın dışında kalan halüsinasyonlar gibi. Bazen rüyada olduğumu fark edebiliyorum. Ve dediğin gibi benim rüyalarımda da birkaç mekanın bir araya gelerek oluşturduğu tek mekanlar, birbirleriyle alakasız insanlar, bir anda o durumdan başka bir hale, mekana ışınlanmalar... fazla garip olaylar olabiliyor:)
    En sevdiğim ve devamını getirmeye çalıştığım bir rüyam var:) Harry Potter, Doctor Who ve Vampire Diaries'ın karışımı bir rüyaydı ve harika bir şeydi:)
    Sondaki alıntı da çok güzelmiş, kitaba bir bakacağım.
    Fazla uzun bir yorum oldu sanki:) Seninle sohbet etmek çok güzeldi, teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sana yanıt verirken bilgisayarım kapandı bir şeyler oldu, galiba sahiden gidici. :( Yine yorumumun yarıda kalmasından korktuğumdan acele acele yazacağım ama ne yazmıştım onu da hatırlamıyorum :)

      Neyse yani evet erken kalkmak iyi oluyor, bana sanki gün uzuyor gibi geliyor. :) Gece de evet bana da özgür hissettirir. :) Sabah saatlerini seviyorum, nedense son zamanlarda ayrı bir çok seviyorum ki aslında nedeni bariz belli bir tek sabahları ferah hava oluyor yoksa gün boyu boğucu :(

      Benim de rüyalarım öyle. Aslında gerçek dünyadan kopmadığım rüyalar oluyor. Genelde tanıdığım bildiğim yerleri ve insanları (ünlü de gördüğüm olmuştu aslında ahahah ama onları da tanıyorum sonuçta *-*) görürüm. Ama genelde büyülü gerçekçilik tarzı olaylar yaşanır. Olmadık şeyler olur, absürt şeyler.

      Ooooo gerçekten seninki daha da aşmışmış :) Öyle rüya hiç göremiyorum işte. Oysa kulağa eğlenceli geliyor.
      Kitabı taze bitirdim ve beğendim. Eğer bilgisayarım icazet (??) verirse yorumunu yazarım pek yakında...

      Yok yok iyi ki geldin. Yorumunu görünce gülümsedim. Uzun yorum en bi çok sevdiklerim zaten :)

      Hoşça kaaallll <3

      Sil

Diğer yazılarıma da göz atabilirsiniz.