9 Haziran 2024 Pazar

Honey and Clover | Film Yorumu


Yönetmen: Masahiro Takada

Senarist: Masahiko Kawahara, Masahiro Takada, Chika Umino

Yapımı: 2006 - Japonya


+ Mutlu olmak istiyorum.
- Ben de istiyorum.
+ Belki de dört yapraklı yonca aramanın vakti gelmiştir. 
- Öyle bir şey olsaydı, ben de arardım.
+ Daha önce dört yapraklı bir yoncaya rastlamadığını söyleme bana sakın. 
- Ne? Masallarda olur zannediyordum. Ejderhalar, deniz kızları, Koca Ayak gibi...
+ Böyle şanssız bir hayat mı yaşadın, adeta bir ruh gibi?
- Böyle hevesli bir şekilde söyleme şunu.
+ Millet! Bu sefil delikanlı için dört yapraklı yonca arıyoruz!


Kaynak: Pinterest

Film, güzel sanatlar öğrencisi bir grup gencin kendini keşfetme sürecini arkadaşlık ve aşk temaları üzerinden izleyicilere gösteriyor. 

Filmi bundan baya öncesinde Pinterest'te dolanırken keşfetmiştim. Karşıma yukarıda paylaştığım fotoğraf çıkmıştı. Sonrasında filmi izleyebileceğim bir site bulamadım. Açıkçası bu beni biraz hayal kırıklığına uğratmıştı çünkü güzel bir film olacağına dair ilginç bir eminlik duygum vardı. Ah, belki de çok seveceğim bir filmdi! düşüncesi benimleydi. Yine de fotoğraf, kaydettiklerim arasında yerini bir müddet korudu ve ben onu izleyebileceğim bir site buldum! Peki, filmi nihayet bulabildiğim o beklenen gün bugünlerde miydi? Hayır. Ama bugünlerde ancak izleyebildim.

Aslına bakarsanız filmin ilk sahnesini de sevmiştim. Bir grup genç toplanmış bir arada oturuyorlardı. Tahmin ettiğim gibi, bir gençlik filmiydi. Gençlik sorunları, güzel işlenirse en sevdiklerimden. Ama bundan da öncesinde sahnede tek bir genç ön plandaydı. Evin önündeki kiraz ağacının yerlere uçuşan yapraklarını izliyordu. Çok değil, az sonrasında bu yaprakları bir kez daha görecekti. Evin üst katında sessizce resim yapan Hagu (Yû Aoi) ile karşılaştığında. İşte! Sakuralar kalbine yağmıştı, biliyordum.


+ İnsanlar neden resim çizer?

- İçimizden geldiği için. Çizmek zorunda olduğumuz için. Bu tıpkı... Bir insana neden yaşadığını sormak gibi bir şey.


Film, çok etkileyici bir film değil. Çok farklı bir konusu da yok. Ancak samimi ve kendini izleten bir hikayesi var. Ben severek izledim ve ilginizi çektiyse sizlere de önerebilirim.

Filmin bir de animesi varmış, ancak benim bahsettiğim 2006 yapımı bildiğimiz insanların oynadığı standart film olanı. :) Belki, tabii sonrasında bulabilirsem, animesini de izleyebilirim. Bakalım bakalım.

Hoşça kalın.


Honey And Clover 2006 trailer izlemek için tıklayabilirsiniz.

honey and clover Original Soundtrack dinlemek için tıklayabilirsiniz.


Not: Filmi şu siteden izlemiştim. Başka bir yerde bulamadım açıkçası ama siz bulursanız aşağıya yorum kısmına yazıp bilgilendirmeyi unutmayın. İyi seyirleer.



11 yorum:

  1. Ben çocukken haftasonu çocuk ve gençlik filmleri yayınlanırdı birkaç kanalda, ablamla izlerdik. Çok seviyorum o yüzden sakın, tatlı gençlik filmlerini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de böyle sakin ve tatlı filmleri severim :) Bu film de sakin bir film ama akıcı da. Sizin hatıranız da hoşmuş :)

      Sil
  2. Uzun zamandır Japon dizi-filmi izlememiştim. Bu da sevimliymiş ama slice of life sevmiyorum bana hareket lazım heemn sıkılıveriyorum.. Animesinin fragmanına da baktım esas kız ilkokul bebesi gibi ☠ şu Japonların lolita aşkı... Neyse ki filmde oyuncu seçimi güzel olmuş. Keyif almana sevindim. Kalkıp resim çizesim geldi yazın + live action fragmanı izleyince.
    "Millet! Bu sefil delikanlı için dört yapraklı yonca arıyoruz!" :D Ne güzel bir replikmiş böyle.
    Emeğine sağlık. Severek okudum 🍀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadaarr haklısın ki. Ana karakteri ben çocuk sanıyordum zaten :) Gerçekten çok küçük duruyor ama öte yandan ben bu Asyalıların yaşını kestiremiyorum ve filmde romantik sahne, başrol kızın en azından çünkü biraz değişik biriydi, hiç yoktu. Kızçemiz kendini resme adamıştı :) Ben yan karakterlerin arasındaki ilişkiyi daha çok sevdim ama onda da sinir olduğum noktalar çoktuuu! *-* Filmdeki bütün ama bütün aşklar platonik aşktı ve platonik aşk içimi şişiriyor :) Filmlerde aşk olan aşk hikayelerini izlemeyi seviyorum ben, öbür türlü hadi artık moduna geçiyorum.
      Benim yaptığım da bir dokun bin ah işit gibi oldu ahahah :) Neyse yani bu kadar gömdüm gibi oldum ama gerçekten tatlı film, sıkıcı değil. Kendini izlettiriyor. Çok da vaov değil tabi de, bilmiyorum iyi ki araya zaman girmiş de filme dair über yüksek beklentim biraz soğumuş. Beklentisiz izlenince beğeniliyor, yani ben beğendim ve son olarak, sonda alıntıladığın replik de yan karakter kızımızın. O da daha iyi birini hak ediyordu bence de neysee... Filmdeki favori karakterim kendisi oldu, seramikçi kız. :)
      Ne demek efenim, ben de şimdi severek yanıt yazdım ahahha :) Cidden ama bunları da yazasım varmış. Yorum yazısı yazarken bu kadar yükselmemiştim, ilginç oldu :)

      Sil
    2. Animesine de baktım, yorumları iyi gibi ama çizimlerini sevmedim. Neyse, aylar yıllar torbaya girmedi, bir ara izlerim yine unutup :)

      Sil
  3. izlerim tabisii :) gençlik filmleri en güzeli ayrıca :) ayy breakfast club işte gençlik filminin en iyisilerinden :) bir de sana şarkııı :) hımm :)

    https://www.youtube.com/watch?v=N3plBBuMslI&ab_channel=SonamuMusic

    film müziği, decision to leave, fog/mist, park chan wook :) bütün filmleri iyi ya bu yönetmenin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam dinlim teşekkür ederimm :) Breakfast'i de baya baya bayadır izlemek izliyordum, bir ara bakayım :)

      Sil
  4. Konusu ve görsel çok tanıdık geliyor izledim mi emin değilim çok ikilemde kaldım...
    Filmi nerede izlediğini yazmadın dimi ben mi görmüyorum yoksa *-*

    YanıtlaSil

Diğer yazılarıma da göz atabilirsiniz.