14 Temmuz 2023 Cuma

Evrenden Psikologluk Hizmeti Hanımmm.

 

Kitaplardan rastgele sayfalar açıp okumaya bayılırım. Bilmiyorum bu bana garip bir haz veriyor. ''Ahhaaa, evrenden bir işaret!'' gibi? Yok canım, sadece hoşuma gidiyor. Ama bazen cidden, evrenden bir işaret olmasa da, evrenden bir psikologluk hizmeti gibi bir etkisi de olmuyor değil. İyi geliyor o an o sayfada yazanlar. Bu her şey olabilir. Bazen günlüğümde yaparım bunu, bazen şekil üstteki gibi bir şiir kitabında. Bazen bir romanda bile yaparım, bilir misin ne güzel tadı olur o spoilerın dermişim. :)) Şakaaa. Okuduğum romanlarda yaparım bunu. Çoğunlukla tatlı küçük ve hüzünlü küçük çocuk kitaplarında yaparım; ama söz konusu, şayet bir kurgusal metin ise. Geçen Küçük Prens'te yaptım mesela. Bir sayfayı açıverdim gözümü kapatıp deriiinnn bir nefes alıp. Sonra okudum. Sonra bu saylanmaz, dedim. Bir daha yaptım. Yine okudum. Bu da değil dedim; ama üç yeterli bir rakam.

Sonra kaldırdım o kitabı. Elimdeki pek azınlıktaki şiir kitaplarını kitaplığın kuytu köşelerinden yatağıma çıkardım. Onları okudum. Çok keyif aldım. Şiir bir başka gerçekten. Ama hadi itiraf. Çok şiirsever biri değilim doğrusu. İçimde bir küçücük oduncuk varmış yaşıyor. Ama yine de şiir bir başka. Böyle, sanki suyun üstünde yürümek gibi. Hafif işte. Tüm o duygular. En ağır cümleler bile hafifliyor sanki. Öyle olmuyor mu? Olmuyorsa oluyor yaz. :)

Dün başka bir kitabı ararken Birhan Keskin'in Kim Bağışlayacak Beni kitabıyla karşılaştım. Karşılaştım demem de yalnız. Odamdaki kitaplar benden ayrılıp ayrı bir cumhuriyet kurdular. Tozlara özgürlük! diyenleri bile çıkıyor bazen. Kitaplık silme olayı beni nakavt ediyor çoğu zaman. Hele de kitaplar odamda farklı kıtalarda yaşamlarını sürdürürlerken. Bu çok fazlalıktan da ileri gelmiyor aslında. Belki azıcık minicik? Sadece, kendi içinde düzeni yakalayan dağınıklıkları savunan biriyim ben... (: 

İşte! Bu yüzden de Kim Bağışlayacak Beni ile karşılaşmam benim için tatlı bir sürprizdi. İlk önce postitli sayfalara baktım tabi. Altını çizdiğim yerler çok tahmin edilebilirdi. Ah, fazla sıradan yerlerin altını çizmişim. Fazla melankolik? Şiirler güzel, çok güzel. Ama ben o şiirlerdeki daha farklı noktaların altını çizerdim şimdi çizsem. Zaten bu kitapta çok yeri de çizmemişim. Yolda okurdum bu kitabı. Pandemi öncesi mi sonrası mı emin değilim ama okula giderken okurdum o kesin. 

Aynı şehirde okudum ben üniversiteyi. Ama farklı bir şehre gidermiş gibi yol teperdim. :) Tamam biraz abarttım ama çok değil, biraazzz. Yine de şimdi olsa şikayet etmem sanırım. Tepeyim annem senin için, derdim okuluma. Keşke şu pandemi olayı olmasaydı da, daha çok yol tepebilseydim mesela. Ne güzel olurdu. Olsun; oldu da bitti artık. Olanlara olmazlar işlemiyor malumumuz.

İşte. Bu yüzden, bu kitapla rastlaşmak beni gülümsetti. Sonra rastgele sayfa açma seansları yaptım. Çok seveceğim şiirlerle karşılaştım. Tadında bıraktım tabi. Öyle on kez yirmi kez ''aaa dur bir daha açayım şappadanak'' denilmez. Üç kafidir. Hadi sana dört olsun. Ama şiirler öyle hızlı okunursa, soğuk su etkisi yapıyor. İçiveriyorsun, bu sefer için ferahlayacağına yanıyor oralarda bir yerler soğuktan. O yüzden yavaş yavaş içmeli, aman okumalı, okumalı ki susuzluğunun gidişini hissedebil.


bir şeyler dinlemek istersen tıklayabilirsin.



18 yorum:

  1. Bende hiç şiir insanı değilimdir, siz yine arada okuyormuşsunuz ben onu da yapmıyorum. Nadir olarak sevdiğim bir iki tanesi varsa da şiir bana anlaşılmaz gelir hep. Kitapları açıp aradan bir sayfa okumak değişikmiş deneyeceğim:) Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyunca böyle okuyorum, okumayınca okumuyorum ben de. Sevmem de demiyorum ama çok da şiirsever kategorisinde değilim muhtemelen :) Teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Kitabı rastgele açıp okumam hiç, spoiler yeme korkusu. :)) Kurgu kitap yerine başka kitaplarda olabilir sanırım. Beklemediğin, hoş bir yazıyla karşılaşmak güzel olmalı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de okuduklarıma yapıyorum bunu anlamı olsun diye. Yoksa muhtemelen zaten anlamaz veya uydurmalı anlardık. :) Genelde şiir veya her güne bir anlatı tarzı şeylerin olduğu kitaplarda yapıyorum. O an kendimce mesaj çıkarıyorum yazanlardan. Veya sadece iyi oluyor okumak. :)

      Sil
  3. Arada bende dediğiniz gibi yaparım. Keyfi başka olur gerçekten:) Zaten biraz da bunun için çizmiyor muyuz okuduklarımızın altını? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle, sonra dönüp bakmak aslında geçmişteki kendine bakmak da oluyor bir yandan. Yaklaşık son bir yıldır kütüphaneden okuyorum genelde. Tabi o zaman kitapların altını çizmek gibi bir durum olmuyor. Ama bazen okuduğum kitapta altı çizili yerlere rastlıyorum. Çizecek olsam ben de o an o yeri çizerim diye düşünüyorum. Güzel oluyor o anlar, biriyle konuşmak gibi hissettiriyor. :)

      Sil
  4. Şiir çok severim gözbebeğim de Birhan'dır. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birhan Keskin şiirlerini ben de seviyorum :)

      Sil
  5. yüksek lisansta tekrar okula gitmenin tadını çıkarcan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık korkuyorum valla bu tip şeyler istemeye. Küçük hayallerimin altından bildirip durdum bu blogda zira, hepimiz de okuduk :) O yüzden hayırlısı...

      Sil
    2. Bu blogda mıı :) İşte dil sürçmesi veya klavye :) Önceki bloğumda falan ağlamışımdır zırlamışımdır, onu kastettim :)

      Sil
  6. Sen şiir yazmayı denedin mi peki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, hatta defterim var :) E sevmiyorsun nasıl yazdın diyeceksiniz. Hayır, seviyorum. Ama öyle çok çok değil. Bir de ünlü bile olsa her şiir içime işlemiyor. Onu kastediyorum aslında. Benim yazdıklarım şiir miydi emin değilim ama lise sonda bir şeyler karaladığım bir defterim vardı. Hala duruyor :)
      Şimdilerde yine şiir okumak istiyorum. Aslında buna bir süre önce karar vermiştim ama kararıma bu kitapla olan rastlaşmam hız kazandırmış oldu. Düz yazı yazarken de şiire has o ritimden yararlanmak istiyorum yani. Direkt şiir yazmayı düşünmüyorum artık. Okuyucuyum ben :)

      Sil
  7. Ben de kitap falı severim. Pek tutmuyor ama olsun.soru sor, rastgele sayfa aç:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi değil mi, kitap falı. Çok hoş bir tanımlama oldu :)

      Sil
  8. Ben de çok severim elime herhangi bir kitap alıp rastgele sayfa açmayı:) Seviyorum, hoşuma gidiyor, kendimce de işaret olarak algılıyorum:)))
    Şiir çok benlik değil, sevdiğim şiirler sayılıdır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi hoş oluyor. Hiçbir şey olmasa da o ana renk katıyor işte :) Ben şiir okurum okumasına da çok şiir aşığısı değilim :)

      Sil

Diğer yazılarıma da göz atabilirsiniz.