4 Mart 2024 Pazartesi

Papatyalar.

Papatyaların gerim gerim gerinme mevsimleri geldi. Güneşi hisseder hissetmez yeşilliklerin arasındaki yerlerini alıveriyorlar. Tüm o nahif güzellikleri bir yana, bir o kadar da gösterişliler bence. Bahar deyince aklıma gelen üç şeyden biri papatyalar. İtiraf ediyorum, diğer ikisini hiç düşünmedim. Bu baharda umarım diğerlerini de keşfedebilirim! Bugün papatyaları yeşilliklerin arasında salınırken gördüğümde, onların baharın çocukları olduğunu hissettim. Önceleri ilkbahara özel bir dikkatle bile yaklaşmıyordum. Oysa baharın canlanışı ne güzeldir, bunu da hep görürdüm; ama görünen o ki, bilmezmişim. O değişimi bilmek. Sanırım soğuk memleketlerde daha bir derinden hissedilir bu geçiş. Benim yaşadığım şehrin kışı bile baharı aratmıyor, anlayamıyor(d)um. Kış, hop yaz gibiydi. Ne ayıp!

Baharın bir ruhu var, diğer mevsimlerin de olduğu gibi. Kışın da ılık, hatta sıcak denebilecek kadar abartan havalar olabiliyor malesef. Ancak bir bahar değil. Baharların ilki değil. Çünkü baharın ruhu henüz derin uykusunda oluyor o ılık kış günlerinde bile. Bu ruhu, en dikkat etmediğimiz anlarda bile bence muhakkak hissederiz. Güneş bile farklı parlar. Henüz açmamış kuru dallar sanki hüzünlerinden arınmıştır. Çünkü az kalmıştır. Neşeyi kucaklamalarına.

Çeşitli kültür ve mitlerde mevsimler insanların yaşam evreleriyle ilişkilendirilirmiş. İlkbahar çocukluk çağına denk geliyormuş. Doğum ve dünyayı kucaklayış. Bir bebek ellerini havaya uzatır; tanıdığı, tanımadığı, tanımaya çabaladığı her şeye. İlkbahar da böyledir. Ruhunu kurumuş her yana üfler. Rüzgarlar tatlı tatlı eser ve papatyaların güzel saçlarını salındırır. Bu nedenle olacak ki, ne zaman papatya görsem heyecanlanırım. Hele de papatyaların tek dalda kardeşleriyle birlikte olmalarını çok seviyorum. Aslında yukarıdaki fotoğrafı çekmeyecektim ama sana baharın kalbime ve zihnime üflediği ruhunu göstereceğim bir yazı yazmak istedim. Bu nedenle rastgele, biraz da bulanık bir fotoğraf çekivermişim. Ancak iyi ki çekmişim, canlanmış hissediyorum. 

Bahar deyince senin aklına ilk olarak neler geliyor?

Güzel bir hafta dilerim.

:)


bir şeyler dinlemek için tıklayabilirsin.




24 yorum:

  1. Bahar deyince benim de aklıma papatyalar gelir, ne naiftir ne güzeldir duruşları... 🌼🌼🌼 Ama bu sene kış da bahar gibiydi, çok da özletmedi kendini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu sene kış gelmedi gibi bir şey oldu. Aslında ılık havaları severim ama yine de her mevsim mevsiminde güzel. Olsun, yine de baharın kendine has hislerinin olduğunu düşünüyor ve hissediyorum. :) Ve evet, papatyalar nahif ve güzeller. <3

      Sil
  2. Bahar deyince ilk aklıma gelen gelincik (tabii papatya da bunun eşlikçisi), sonra yemyeşil çimenler gelir ve bir de enginar. Bütün tarlalarda enginarlar "biz hem sebzeyiz, hem de çiçeğiz, var mı bizim gibisi" diye salınırlar adeta. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla odamda bir hava akımı oldu bile diyebilirim. Anlattıklarınızla resmen ilkbaharı yaşadım. :) İyi ki yazdınız <33

      Sil
  3. Baharın her iki halini de çok severim. Hem ilkbahar hem sonbahar apayrı hissettirir. Bu yıl ilkbahar erken geldi sanki. :) Ya da biz tam olarak bir kış mevsimi geçirmedik.
    Papatyaları çok çok severim.
    Bahar deyince benim aklıma gökyüzündeki bembeyaz bulutlar, kavurucu olmayan güneş, kiraz ve erik ağacı çiçekleri bir de ahenkle kanat çırpan kelebekler gelir.
    Papatya resmine bayıldım. *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ben de. Önceden (2021'e kadar :) sonbaharcıydım. Gri havaları falan seviyormuşum. Aslında eski bir tarih değil ama eski yazılarımda görünce aaa oldum. :) Şimdi gri havalarda modum düşüyor. Güneşi istiyorum. :) O yüzden baharcı ama daha bi' çok ilkbaharcıyım. Tabi eylül ve ekim de ilkbahar tadında geçiyor buralarda bence. Asıl sonbahar kasım benim için. :) Yaz ve kış ise bana fazla fazla geliyorlar. Bu geçtiğimiz yaz, yazı sevmek istemiştim ama olmadı... :\
      İlkbahar bence de erken geldi. Daha doğrusu bence kış bile tam olarak gelmedi. Yeni yıl zamanı bile bence iki yıldır sıcak geçiyor. Bir ara soğudu tabi havalar ama son yıllarda üşümüyorum ben.
      Aaaa eriiikk <3 :) Ve kelebekler. Biliyor musun, aslında bugün papatyalardan önce bir beyaz kelebek görmüştüm. Hatta fotoğrafını da çekmeye yeltendim ama hemen kaçtı. Renkli değildi, bembeyazdı ama çok güzeldi. Tam önümde bir çiçeğe kondu. O an zaten etraftaki papatyaları fark ettim.
      Yorumun ve ziyaretin için çok teşekkür ederim. İyi ki yazdın. <33

      Sil
  4. Baharın ruhunu herkes böyle duyumsayabilse keşke...
    Papatyaların yanında lâleler, gelincikler rol kapma yarışına girmediler henüz. Mimozalar belki de 8 Mart'ı bekliyor. Akasyalar, eflatunlar ve daha bir dolu ağaç... Belki de duyarlı insanların farkında olmasını sabırla bekliyorlar.
    Yüreğim beni de baharlara taşıyor. Bir papatya tarlasında piknik hayaliyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke. Ama aslında... Aslında bilmiyorum, bu konuda kararsızım. Önceden olsa daha uzun bir ''keşke...'' derdim. Oysa şimdi, böyle düşünmüyorum. Sanırım insanlar farklı farklı. Bazı insanlar daha hisli oluyor. Daha duyarlı. Bazısını dürtmen gerekiyor. Bazısıysa güzelliği gözünün önüne de getirsen görmüyor, hatta güzeli kirletenler de cabası... Buna yapacak bir şey yok. Bunu anlamaya başlıyorum. Yine de, güzeli görebilmek güzel bir hediye insan için. Yoksa, yaşamak dediğimiz şey nedir ki yaşamı göremedikten sonra? Neyse, biraz felsefe yaptım kendi çapımda. :)
      Ne güzel sıralamışsınız, hepsi çok güzel. Hepsini bu baharda topluca görebileceğimi sanmıyorum ama çiçekler hep olsun. Her yerde olsun. Onları elbet birileri görür. Ki ağaçları ve çiçeklerini biz göremesek de, onlar bize aldığımız oksijenle bile yakınlar.
      Sevdiklerinizle birlikte çok güzel günler geçirmenizi diliyorum. Sevgiler.

      Sil
  5. Papatyalar baharın güzelliğini ve görselliğini ifade ediyor bana göre, görsel şölen resmen. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de böyle düşünüyorum. Hatta zihnimde papatya eşittir ilkbahar diye kodlanmış. :))

      Sil
  6. Baharın enerjisi apayrı :) Papatyaları çok severim, buket yaptıracaksam da en çok papatyaları seçerim beyaz, yeşil ve sarının uyumuna bayılıyorum. Bahar çiçeği deyince de benim aklıma ilk çiğdem gelir;muhtemelen ilkokulda okul dönüşü yol kenarlarında çiğdem toplayarak gittiğimiz için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir anı. Çiçekler insana nostaljik de hissettiriyor değil mi? Yani bir anı taşımasına da gerek yok aslında. O bazen tatlı, bazen buruk, bazen öylece var olan nostaljik hisleri de veriyor. Ve evet papatyalar çok güzel. <3

      Sil
  7. Baharı ne güzel açıklamışsın. Havalar ısınmaya başlasa da o renk renk çiçekleri görmeyince insan baharın geldiğini pek hissedemiyor. Burada Kelebekler Vadisinde de renk renk çiçekler olur. Yürüme mesafesinde olunca çiçekler açtığında oraya giderim ara sıra. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa ne güzel. Şimdi de baktım da, fotoğraflardan bile çok güzel görünüyor. Ben de canlı olarak görmeyi isterdim. Umarım bir gün görebilirim. Güzel geçecek bir bahar diliyorum sana, bana, herkese. <3 :)

      Sil
  8. kiraz çiçekleri geliyor aklıma önce sonra papatyaa :) dallarda oluyor ya kırmızı beyaz pembe çiçekler onlar işte :) papatya da nerde görsem fotisini çekerim. senin bu yazını okurkene sen de bana yorum dapmışsıın :) benceee bahar 15 şubatta geliyooo :) herkese gelsin baharlaar ve gitmesinler :) ama karnıbahar da güzeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kiraz çiçeklerini de seviyorum. Küçükken anneannemlerde daha çok vakit geçirebiliyordum ve kiraz çiçekleriyle güzel anılarım var. Şimdi de yolda çiçek açmış ağaç görünce mutlaka durup izliyorum. Fotoğraf çekebilirsem çekiyorum. Fotoğraf neden bilmiyorum. :))
      Benim en sevdiğim ay nisan. En çok sonbaharı severken bile ay olarak nisanı ayrı seviyordum. Bence bahar tam olarak o ayda geliyor. Gerçi son yıllarda havalar daha sıcak ve aylar biraz kaydı ama olsun. Mayıs mesela yaz gibi gözümde, mart da hafiften kışa dönük. Ama nisan tam ortası. Ekim de böyle mesela. Tam sonbahar benim için. Bir de şimdi düşündüm de ekim ve nisan ne çok benziyorlarmış aslında. En azından buralarda benziyor bence. Soğuk yerleri bilmem. Neyse, karnabahar güzel bence de. :) <3

      Sil
  9. Bahar deyince aklıma yaşama sevinci gelir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel :) Sanırım insanın içi canlıysa, canlılığı görüyor; değilse, göremiyor. Ama bahar ayları renkli aylar olduğundan dolayı, görmek kolaylaşıyor.

      Sil
  10. En sevdiğim çiçek papatyadır. İkinci sırada kaktüs. Üçte ne var bilmiyorum :D Bahar diyince... hmm... çiçek kokuları, yeşillik, kuş cıvıltıları, umut, yenilenme, canlanma... Bunlar geliyor aklıma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaktüsleri ben de severim. :) Aslında benim de aklıma pek çok soyut şey geldi. Ama somut olarak direkt içime işleye işleye ilkbahar eşittir şudur diyemedim ve nedir ki diyerek buldum kendimi. Sanırım bu yazıyı yazarken de yorgun ve coşkunluk hali içindeymişim. :) Şu anda daha dinlenmiş hissediyorum ve kendimi bahsettiğiniz gibi yeşil, sakin, kuş sesli ve mümkünse çiçek kokulu bir yerde bir süreliğine bulmak istiyorum. Hep sakinleşmek için böyle yerlere gitmek isteriz, oysa bence zaten sakinken böyle bir yeri -aslında her yeri ve her şeyi- daha dolu dolu yaşayabiliriz.
      Her neyse, yorumun ve ziyaretin için teşekkür ederim. :)

      Sil
  11. Bahar deyince aklıma ilk kardeşim geliyor, çünkü adı Bahar😊 Onun dışında enerji, renkli çiçekler, cıvıl cıvıl, kıpır kıpır hareketli bir hayat gelir aklıma hep😊 Papatyaları çok ama çok severim, bana göte en güzel çiçeklerden biri, tabii Lotus'tan sonra benim için😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa, tatlı bir cevap :) Evet ikisi de çok güzel çiçekler. <3

      Sil
    2. Yorumumdaki yazım yanlışı için özür dilerim, dikkat etmemişim😟 *göre olacaktı kelime

      Sil
    3. Yok hiç önemli değil, hem anladım ve anlaşılıyor da zaten bence :)

      Sil

Diğer yazılarıma da göz atabilirsiniz.