8 Mart 2024 Cuma

Bulutlar.

Yağmur yağdığında bulutlar daha beyaz görünüyor. Gözü yakacak denli beyaz ve parlak. Dağınık şekilleriyle gri köşelerinden ayrılıyorlar. Sanki tiftilmiş pamuk topakları gibi. Gözlerin onları bütün olarak algılıyor ama nerede başlayıp nerede bittiklerini tek tek öğrenmek istediğinde odaklanamıyorsun. Çünkü, beyazlar. Bembeyaz bir aydınlık hal. 

Yağmur yağdığı her yere beyazlığını götürüyor olmalı. Yağmur sonrasında her yer birkaç ton daha canlı görünür. Henüz karanlığını atamamış bulut kenarları bile bu canlılığı gölgeleyemez. Yapraklar daha yeşildir, sokak köşeleri daha keskin. Su birikintileri bile hareketlidir. Belki üzerinden gökkuşağı yükselir. Göğün ve kirli asfaltların. Yağmur, gittiği her yeri beyazlaştırır. Belki de tüm bu resme birkaç ton beyazlık katmak renkleri canlı kılandır. 

Beyazlık canlı hissettirir ama bu kadar parlak renklere bakmak da gözler için zordur. Güneş imdadımıza yetişir. Veda busesini demetler halinde üzerimize gönderir. Saatler geçtikçe etraf turunculaşır. Karanlık bulut köşeleri bile bundan payını alır. 

Son olarak sevgili Kırmızı Ruh'un paylaştığı alıntılardan birini buraya not düşmek istiyor ve kendisine bu alıntıyı keşfetmemi sağladığı için teşekkür ediyorum. <3


''Geçinmek için ne yaptığın beni ilgilendirmiyor. Neyi özlediğini, kalbinin arzuladığı şeye kavuşmanın hayalini kurmaya cesaret edip edemediğini bilmek istiyorum. Kaç yaşında olduğun beni ilgilendirmiyor. Aşk için, hayallerin için, yaşıyor olma serüveni için, bir aptal gibi görünme riskini göze alıp almayacağını bilmek istiyorum. Ay´ının etrafında hangi gezegenlerin döndüğü beni ilgilendirmiyor. Kederinin merkezine dokunup dokunmadığını, hayatın ihanetlerince açılıp açılmadığını, daha fazla acı korkusundan kapanıp kapanmadığını bilmek istiyorum. Saklamaya, azaltmaya ya da düzeltmeye çalışmadan benim ya da kendi acınla oturup oturamayacağını bilmek istiyorum. Benim ya da kendi neşenle olup olamayacağını, insan olmanın sınırlılığını hatırlamadan, bizi dikkatli ve gerçekçi olmamız için uyarmadan çılgınca dans edip coşkunun seni parmak uçlarına kadar doldurmasına izin verip vermeyeceğini bilmek istiyorum. Bana anlattığın hikayenin doğru olup olmaması beni ilgilendirmiyor. Kendi kendine dürüst olmak için bir başkasını hayal kırıklığına uğratıp uğratamayacağını; ihanetin suçlamasına dayanıp, kendi ruhuna ihanet edip etmeyeceğini bilmek istiyorum. Güvenebilir ve güvenilebilir olup olamayacağını bilmek istiyorum. Her gün sevimli olmasa da güzelliği görüp göremeyeceğini bilmek istiyorum. Benim ve kendi hatalarınla yaşayıp yaşayamayacağını; bir gölün kenarında durup gümüş ay´a ´EVET!´ diye bağırıp bağırmayacağını bilmek istiyorum. Nerede yaşadığın ya da ne kadar paran olduğu beni ilgilendirmiyor. Keder ve umutsuzlukla geçen bir gecenin ardından, yorgun, bitap da olsan, çocuklar için yapılması gerekenleri yapıp yapmayacağını bilmek istiyorum. Kim olduğun, buraya nasıl geldiğin beni ilgilendirmiyor. Çekinmeden benimle ateşin ortasında durup durmayacağını bilmek istiyorum. Nerede, kiminle, ne okuduğun beni ilgilendirmiyor. Diğer her şey bittiğinde seni ayakta tutan şeyin ne olduğunu bilmek istiyorum. Kendinle yalnız kalıp kalamadığını ve o boş anlarda sana arkadaşlık eden kendini gerçekten sevip sevmediğini bilmek istiyorum.'' 

-Oriah Mountain Dreamer-


bir şeyler dinlemek için tıklayabilirsin.





16 yorum:

  1. Bulutları izlemeyi, gök yüzüne bakmayı çok sevmeme rağmen yağmurdan sonra daha beyaz göründüklerini fark etmemiştim, ne hoş bir gözlem olmuş :)

    Alıntıyı okurken kendimi sorguya çektim resmen... Etkileyici...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bugün yağmurdan sonra gökyüzü masmavi ve bulutlar dağılmışken biraz onları izleyeyim demiştim ama gözlerimi yaktılar. Sonra onların da yağmurdan sonra tıpkı yeryüzü gibi canlandıklarını keşfettim. :)
      Beni de etkilemişti. Bu nedenle bloğumda da kalsın istedim.
      Yorumun ve ziyaretin için teşekkür ederim. :)

      Sil
    2. Aynen ben de öyle. Yağmur durursa sabaha göğe bakacağım 🌧️

      Sil
  2. Beğeneceğini düşündüğüm için bakmalısın demiştim :) Yorum yap diye demiyorum, birgün alıntıların hepsine göz atarsan beğeneceğin birçok şey çıkacaktır emin olabilirsin ve teşekkürler.
    Yarın akşam tüm yorumlarına cevap vereceğim. Kendine çok iyi bak. çok çok kalp

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tabi biliyorum. Ama yorum da yapacağım! :) Gerçekten, sanki o yazar ve şairlerle sohbet ediyor gibi hissediyorum. Bir de sizin bloğunuz benim güvenli bölgem gibi. Yani rahat hissettiğim bir yer, gibi. Öyle olmasa zaten uzun uzun yazmam. Alıntılar paylaştığınız bu yazılarınızı da çok seviyorum ve evet bir sürü şey keşfediyorum. Adını ilk kez gördüğüm isimler bile çıkıyor.
      Benden de size çok çok <33

      Sil
    2. Böyle düşünmene çok mutlu oldum 😋 Atladığım yorumlar olmuş onlara da baktım şimdi, gözümden kaçmış kusura bakma 🤓
      Hepimiz birbirimizden birşeyler öğreniyoruz. Bu müzik, kitap olsada hayata bakış açımızı değiştirecek ya da hiç düşünmediğimiz bir açıdan bakmamıza yarayacak bir yorum gözlem oluyor. O yüzden çok seviyorum ben, blogları ve sözlükleri okumayı. Birşey katıyorsam ne mutlu. Kattıkların için de sonsuz teşekkürler ❤️

      Sil
    3. Önemli değil :)
      Evet ben de. Bloglar bu internet okyanusundaki sakin limanlar gibi benim için. Aynı şekilde sözlükleri okumayı ben de severim. Bazen gıcık kaptığım içerikler ve entryler görmekle birlikte onlardan da bakış açısı ve bilgi elde edebiliyorum. Zaten en başta görüş ortaya koymak bence çok değerli bir durum. Böyle böyle kendi fikirlerimizi şekillendirip besleyebiliyoruz.
      Ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Çok sevgiler. <3

      Sil
  3. bulutlar, yıldızlar, yağmur, sen doğa ile birlikte düşünmeyi seviyon, ne güzel bişi yaa :) alıntıyı yazanın adı soyadı drreamer imiş ne hoş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten gördüğüm şeyleri içime çekiyor gibiyim. Arka planda nasıl işliyor bu durum bilmiyorum ama bilinçaltım dış dünyada gördüklerimi harmanlıyor, sonuca ben de şaşırabiliyorum. Özellikle de daha evvel burada spontane olarak Kelime Oyunu yazarken yaşıyordum bunu. Ama genç adam ve genç kadınlı hikaye değil, diğerleri. Ne yazacağımı yazana kadar bilmiyordum. Aslında bu da iyi bir durum değil ve bir öğretmenim duysa olmaz derdi bana :) Ama yine de yaratıcı oluyorsun böyle düşünmeden bam bam bam yazınca da. Sonra onları toparlamak ayrı bir aşama tabi. Neyse yani şimdi en çok dağ taş bulut gördüğümden bunları yazıyorum hep. Alanım, dikkatim değişince bu da değişir. Özellikle bu olsun değil de, bu diye bu. :) Neyse anlatamadım ama anladın umarım. Ve evet ismi genel olarak havalı ve soyismi (gerçekse) güzelmiş.

      Sil
  4. Ne güzel yazmışsın şiir gibi, okuduklarım zihnimde canlandı. 😊 Bulutlar özgürlük hissi veriyor insana. Sondaki alıntı da çok güzelmiş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Gördüklerimi bir şekilde gösterebilmişsem iyi hissederim. Evet ben de alıntıyı çok beğenmiştim. Eski yazılarıma sonradan dönüyorum. En çok da ileride bu alıntıyı okursam ne hissederim diye düşündüğümden bloğumda bulunmasını istedim.

      Sil
  5. Gökyüzüne bakmayı severim ama senin bakış açından okumak çok farklı ve huzurlu hissettirdi. Şiir gibi anlatmışsın. :)

    YanıtlaSil
  6. Alıntı gerçekten çarpıcı.

    YanıtlaSil

Diğer yazılarıma da göz atabilirsiniz.