14 Temmuz 2023 Cuma

Sen sever misin kütüphaneleri? Ben hep çok severdim.

En sevdiğim anılarımın arasında annem ve kardeşimle yaptığımız kütüphane ziyaretleri var. Ben zaten kitap delisi. Ufaktan kardeşime de aşılıyorum bu hissi. O daha mini mini bir, yok galiba çalışkan ikiydi... Ben ortaokullu. Aslında tek de gidiyorum da, annemgiller olunca içim daha mutlu. Çünkü o zaman kütüphane olayından bile daha çok sevdiğim anlar yaşıyorum. Önce kitap karıştırma ve ''İlkaayy hadi seç artık'' faslısı. Sonra durağa doğru yürürken yoldaki dükkanlara bakış. Belki şu köşeden beze de alırız bir paket. Ah ne güzeldi o tatlının tadı. Şimdi markette bilene satıyorlar ama oradan aldığımız, üçümüzün birlikte yediği bezeler... Ne mi bu ''beze''; işte buraya tıklayabilirsin.

Sonra tabi acıkmışız. Olmaz öyle iki üç atıştırmalık. Eve gidip de bir şeyler yiyebiliriz tabi. Durak da şurada; ama babam gece vardiyasındaymış bak sen şu işe. Birlikte bir şeyler yerdik oralarda bir yerde. Gerçekten mutlu hissederdim. Gerçekten mutlu hissettiğimi o zaman da, şimdi de çok iyi bilir (id)im.

Sonra orada marketler vardı. Bekle bekle gelmeyen otobüse ''dur bakalım bir markete gireyim'' ayarı verirdik. Bazen üçümüz girerdik, bazen annem. Ben ve kardeşim durakta bekliyorsak biraz paniğiz. Ya otobüs kaçarsa paniği. Sanki ardından gelmeyecek başkası. Ama bir gözümüz yolda, diğeri market kapısında. Sonra, yakalardık otobüsü. Hep yakalardık ne hikmetse. Boş zamanımızı dolu geçirmişiz o duraktaki ''dur bakalım markete girelim'' anlarımızda sanırım.

Sonra eve gelirdik. Sonra kitaplarımı çıkarırdım çantadan. Sonra mutluydum.

Sonra, işte buradayım çok sonra, sana bu anımı anlatıyorum.

Sen sever misin kütüphaneleri? Ben hep çok severdim.


bir şeyler dinlemek için tıklayabilirsin.




10 yorum:

  1. Büyük ve rahat mekandaki kütüphaneleri severim. Bizim bu mahallede gittiğim bunaltıcı, adım atsan dikkat çekiyor, rahat kitap bile seçemiyorum, sıkıldım gitmiyorum o yüzden. Görevliler de suratı asık oturuyor, sanki silah zoruyla koyulmuşlar oraya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kütüphane görevlileri gerçekten de öyle olabiliyor :) Ben birkaç farklı kütüphaneye gittim bu yaşadığım yerde. Hatta bir dönem farklı kütüphane arayışına girmiştim. Gittiğim yer iyiydi hoştu ama bilmiyorum. Maksat farklılık olsun.
      Küçük kütüphaneler gerçekten de bunaltıcı ve kitaplarda çok çeşitlilik olmuyor. Yine güzel tabi, ilgini çeken bir kitabı seçmek, gezmek, zaman geçirmek faslı falan. Ama daha büyük ve çeşitliliğin fazla olduğu yerler daha iyi. Benim gitmeyi çok sevdiğim bir kütüphane var. Önceden orası da bu kadar çeşitli değildi aslında. Ama bir dönem büyüme yoluna gitmişti. Her gittiğimde yeni kitaplar görüyordum, gerçekten mutlu ederdi beni bu yeni kitap sevinci. Hani yeni kitap alırız da onları evde açarız ya, aynı onun gibi. Biliyorum ödünç alıyorum falan ama ne bileyim, işte elimdeler! :)
      Önceden kitap satın almayı daha heyecan verici bulurdum. Sonra odamda yer kalmadı :) Benim de gözüm doydu sanırım. Geçen yıl kütüphanelere dönüş yapmıştım. O zamandan beri çoğunlukla kütüphaneden okudum. Tek tük elimdekilerden okumuşumdur. Neden bilmiyorum, belki de bu son bir yılda böyle yeni bir şeyler keşfetmeye ihtiyaç duydum sanırım. Kütüphanenin sevdiğim bir diğer yanı da bu. Adını duymadığım veya duysam da ancak yüzyıllar sonra falan kendimin alacağı kitapları o an alıp okuyabilmek. Yeni kitaplar ve yazarlar keşfedebilmek.
      Çenem düşmüş, şu an fark ettim. Neyse :)

      Sil
  2. çok tatlı bu anıların :) beze güzel ivit :) kütüphaneler eveet sevilmez muu :)

    YanıtlaSil
  3. Kütüphaneye okul döneminde ben hep ders çalışmak için giderdim. Okumak amaçlı kütüphaneden kitap alıp vermişliğim yoktur. Lisede okulun kütüphanesi çok zengindi ordan çok kitap aldım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok küçük yaşlardan beri kütüphanelerden okurum. Okumak istediğim kitaplara bütçem de elvermiyor artık zaten :)

      Sil
  4. Bizim kutuphaneler kasvetli geliyor bana.karanlık ve tozlu, acaba insanları kaçırmak için mi yapıyorlar diye düşündüm şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kütüphanelere genelde yeterince önem ve özen verilmiyor gerçekten. Genelde eğer büyük bir şehir değilse ve kütüphane şehrin merkezi konumunda değilse küçük oluyor. Benim gittiklerim de çok hoş bir ambiyansa sahip değiller açıkçası. Ancak halk kütüphanesinin içeriği zengin. Bu bakımdan seviyorum.

      Sil
  5. Kütüphaneleri çok severim ama çok uzun zamandır gitmiyorum:( Büyük kütüphaneleri çok seviyorum. Tekrar gitmek istiyorum, biraz üşengecim bu konuda ne yazık ki:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin yaşadığınız yerde de güzel kütüphaneler vardır ama :) Büyük kütüphaneler daha iyi bence de. Daha doğrusu içerisinde çeşitlilik olanlar iyi, ki büyükler de doğal olarak daha zengin içerikli oluyor.

      Sil

Diğer yazılarıma da göz atabilirsiniz.