22 Ağustos 2023 Salı

Grileşeyazmış Havalar...


Bugün hava kapalı gibi. Aslında bulutlar bembeyaz ve mavilik de, işte orada, görünüyor. Ancak yine de sanki birisi havaya gri filtre atıvermiş ve retinam beynime ''her yer gri kaptan'' komutunu bildirmiş. Arada filtre şipşak değişmiyor değil. Güneş saklandığı yerden saniyelik çıkıp biz Dünyalılara ''burada mıydınız canım yaa'' deyip gidiyor. Biz buradayız da senin canlı tonların nerede sevgili Güneş?.. Tamam yine saklan, ama yeryüzünü biraz daha sıcak tonlardaki renklerle gösteremez misin?.. Ah hayır beni yanlış anlama, sıcak yap demedim, sıcak renkler dedim... Hani kırmızı, sarı, turuncu falan...

Kapalı havalar içimi bayıyor. Sıcak havalar da içimi bayıyor. Bugün hava hem kapalı, hem sıcak. Kapalı hali de bir tuhaf üstelik. En sevmediğim, en içimde bir yükseleceğim ama yükselemiyorum da bunaltısı bırakan grileşeyazmış ama beyazlığını da bırakamamış bulutların verdiği kuruluk hissi. Ben bu satırları yazarken Güneş, beni nerelere şikayet ediyorsun, diye merak edip o kıymetli yüzünü gösterdi neyse ki. Hava yine turuncu filtreli. Ruh halim minnettar. Sonuçta Alacakaranlık setinde değiliz, ne bu kasvet!

Sen nasılsın?




12 yorum:

  1. Sizin orada saklambaç oynayan güneş bizim burada cesareti olan karşıma çıksın diyor, meydan okuması pek bı heybetli... öyle böyle değil 2 gündür buralar( İstanbul) yine.. geçenlerde 4 gün süreyle grinin koyu tonları her an hakimdi, yağmur yağacak beklentisi getirmişti, beklenti boşa çıktı. Grinin tonları alıyor tüm enerjiyi sahiden. Şimdi pasparlak güneş var ama bu denli parlaklıkta başka türlü alıyor enerjiyi. Her halükarda batarya boş:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabah gerçekten tüm dünyayı gri görüyordum. Öğlene doğru içim iyice daraldı ve kendimi buraya zor attım doğrusu. :) Şimdi ilginç bir şekilde hava yine ''turuncu filtreli.'' Nihayet yeniden nefes alabiliyorum...
      Hayır dediğiniz gibi yağmur yağsa, hava da rahatlayacak bizler de. Ama yağmıyor da. Burada hava kapalı değildi aslında, asıl şaşkınlık veren de bu. Bulutluydu ama bulutlar beyaz. Gök aslında açıktan koyuya giden mavi. Ama bir grilik vardı çözemediğim bir şekilde. Gri havalarda kendimi bunalmış ve hatta depresif hissediyorum. Hani ağlayasın vardır ama tutarsın ya, aynı o hesap. Bulutlar ağlayamayınca ben rahatsız oluyorum. :)
      Hava gri de olsa turuncu da, sıcak. Çok sıcak...

      Sil
  2. Güneş sizin oralara küsmüş galiba, burası tüm güzelliğiyle masmavi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada sabah hava gri efektliydi :) Gökyüzü gri değildi ama her yer griydi. Hatta bana mı öyle geliyor diye başkasına bile sordum :) Sonra yine ilginç bir şekilde ben bu yazıyı bitirirken güneş saklandığı yerden çıktı. Galiba olmayan cadı güçlerimi kullandım :)
      İşi şakaya ve oyuna vurmam bir yana sabah hava bulutluydu, güneş de onların ardında kalmış. Sonra açıldı ve etrafın rengi değişti. Sıcaklık farkı pek oluşmadı. Hep sıcaktı... Ama hava maviyken sıcak olunca daha ferah oluyor, griyken sıcak olması çarpı iki çekilmez.

      Sil
  3. Kapalı, nemsiz havaları özledim. :)) Fazla aydınlık hep gözümü alır zaten, Güneş'e çıkmayı pek sevmem. :) Tabi yine de mavi, parlak gökyüzü insanın ruh halini olumlu etkiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bense aydınlık havaları severim. :) Güneşte dolanmayı değil tabi ama kapalı havalar içimi kasvetle dolduruyor. Aydınlık havalarda depresif olacağım varsa da uzun süre öyle kalamıyorum. :)

      Sil
  4. Hava yine sıcak ve bunaltıcı :( Kütüphaneye gidip kitap değiştirdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle gerçekten. Bugün ayrı bir bunaltıcı geldi bana. İyi okumalar dilerim. :)

      Sil
  5. ingiltere filan hep öyleymiş ya amanin iyi ki akdenizliyiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla iyi ki :) Hayır tamam yine hobi olarak kapalı olsun hava da, sıcak bir de üstüne...

      Sil
  6. Ayy o kapalı ve sıcak havalar içimden yaşam enerjimi çekiyor sanki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet. Keşke en azından tarafını seçse bu havalar da içimiz tek bir şeye ayılsa bayılsa :)

      Sil

Diğer yazılarıma da göz atabilirsiniz.