22 Mart 2024 Cuma

Little Miss Sunshine (Küçük Gün Işığım) | Film Yorumu


Yönetmen: Jonathan Dayton, Valerie Faris

Senarist: Michael Arndt

Yapımı: 2006 - ABD


Film, küçük Olive'in (Abigail Breslin) Little Miss Sunshine isimli çocuklar için düzenlenen bir güzellik yarışmasına katılmak istemesi üzerine tüm ailenin yollara düşmesi ve bu yolculukta yaşadıklarını konu ediniyor. İflasın eşiğindeki başarı takıntılı bir baba (Greg Kinnear), ailesini bir arada tutmaya çalışan tükenmiş bir anne (Toni Collette), tek hayali bir pilot olmak olan konuşmama yemini etmiş bir abi (Paul Dano), uyuşturucu bağımlısı badboy bir dede (Alan Arkin), intiharı sonrasında sağ kalan depresif bir dayı (Steve Carell)... Ve bu aileyi bir güneş gibi aydınlatan yedi yaşındaki Olive. Bu küçük kızın hayali için ailecek ilerledikleri yollar, aileyi de birbirine yaklaştıracak pek çok sürprizi içeriyor.


Kaynak: Pinterest 

Bu filmi ilk kez henüz ben de bir çocukken televizyonda rastgele bir kanalda izlemiştim. Açıkçası filme dair bölük pörçük sahneler dışında hatırladığım pek fazla bir şey yoktu. Ama bu filmi yıllarca zihnimde taşıdım ve bu nedenle de büyüdüğümde her yerde bu filmi aradım! Ah tamam, abarttım, her yerde aramadım ama rastgelsem ne de güzel olurdu diye düşünüyordum. Sonra bir gün tamamiyle tesadüfen bu film sosyal medyada karşıma çıktı. Hem de tam da aklıma kazınmış bir sahnesiyle: Hayalini etkileyecek bir gerçekle yüzleşen abinin dokuz ay sonra ilk kez sesinin çıktığı, belki de filmin en can alıcı sahnelerinden biri olan, sahnesiyle. Filmi keşfettiğim o günden sonra, üç beş yıl oluyor, en olmadık zamanlarda bu filmi tekrar izledim ve hepsinde de hem çok eğlendim, hem de rahatladım. 

Filmin başrolü bir çocuk oyuncu olsa ve hatta ben de filmi ilk kez çocukken izlemiş olsam da, bu bir çocuk filmi değil. İçerisinde hem çocuklar için uygun olmayan sahneler bulunuyor, hem de biraz küfür içeriyor. Ancak, insanı kesinlikle rahatlatan, kafa dağıtıcı ve alt metninde güzel noktalara değinen bir film. Başarının, ailenin, birlikte eğlenmenin, istemenin, kendini açmanın, çocukluğun ve cesaretin ne demek olduğu üzerine düşündüren bir film. Filmin ismi bile çok hoş. İnsana kendisi olmasının belki de en önemli şey olduğunu söylüyor.

Filmi herkes sever mi bilmiyorum ama benim en favorilerimden birisi. İlgisini çekenlere öneriyorum.

Hoşça kalın.


Little Miss Sunshine Full Soundtrack için tık tık.

 




6 yorum:

  1. Ben de televizyonda parça parça izlemiş bulundum şimdiye kadar. Tatlı bir film gibi görünüyor. Çıktığında da çok popülerdi diye hatırlıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bence çok tatlı bir filmdi. Özellikle de çocuk oyuncu çok doğal oynuyor. Diğer karakterler de şahsına münhasırlar. Böyle karakterleri ve yolda geçen kurguları izlemeyi seviyorum. :)

      Sil
  2. Filmi izledim ve çok sevdim, çok güzel bir filmdi😊 İzlenmesini tavsiye ederim, dediğin gibi herkes sever mi bilmiyorum😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim. :) Bence de herkes sever mi tartışılır ama güzel vakit geçirttiren, komik ve anlamlı da bir filmdi. Aslında benim filmi en çok sevme nedenim içerisindeki absürt diyebileceğim olaylar ve farklı karakterleriydi.

      Sil
  3. en sevdiklerimden tabisidekiiii :) bir de my own love song vaaar :) 2010 filmisiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemedim ama sen öneriyorsan güzeldir, izlerim :)

      Sil

Diğer yazılarıma da göz atabilirsiniz.