18 Mart 2024 Pazartesi

Bir çiçek.


Bir keresinde bir arkadaşım bana bir küçük sukulent hediye etmişti. Abartmıyorum; bu, hayatımda aldığım en güzel hediyeydi! Gerçekten mutlu olmuştum. Neden bilmiyorum. Belki ona daha evvel bitkilerle ilgili söylediğim bir şeyi hatırladığı içindir, belki de bana yaşayan bir şeyi verdiği içindir; ve belki de bu nedenle o an, arkadaşlığımızın nefes alıp veren ruhunu görmüşümdür ve onu sevinç olarak hissetmişimdir. 

İnsanlarla kurduğumuz ilişkiler de bence canlı. Tıpkı bitkiler gibi onları da fazla veya az sulamamak, yeterli miktarda güneş aldığından emin olmak ve bazı durumlarda toprağıyla özel olarak ilgilenmek gerekebiliyor. Bazı çiçekler çok narin oluyor ve onlarla özel olarak ilgilenmen gerekiyor. Bazı bitkiler ise o kadar da narin olmuyor ama sen çok narin oluyorsun ve bu sefer de bu nedenle bitki zarar görebiliyor. Sukulentim onunla yanlış ilgilendiğim için yavaşça ölmüştü. Öldüğünde çok üzülmüştüm.

Evde bitki olması insanın kalbine sevinç verir. Böyle olmadık bir anda, pat diye! Odada bir sümbül gördüm. Canlı, nefes alıp veren hoş bir lila rengi. İlk yaptığım şey onun yanına gitmek olmuştu. Tıpkı bir çocuk gibi onu yakından inceledim. Hayır, rengi güzel diye değil; nefes alıp veriyor diye. Sonra da kokladım. Koku: Ruhunun kanıtıydı. Bir şeyin ruhunu görmek insana sevinç verir. Böyle, kalbini çarptırır. Bir bitkinin, bir hayvanın, bir insanın. Belki bir yerin ve hatta zamanın. Bir de tabii, iki insan arasındaki bağın ruhunu görmek. Bunlar beni hep heyecanlandırır.

Anneannemin kendimi bildim bileli çiçekleri vardır. Sanırım hayatta en sevdiği şeylerden biri de çiçekler. Düşünüyorum da, sanırım onun çiçeklere olan sevgisi de beni heyecanlandırırdı. Sanırım, bu sevgideki ruhu da görebiliyordum ondan. Bir şeyi sevmek çok güçlüdür çünkü. Bu gücü ona bakan herkes görebilir. Sevgiye bakan. Tıpkı renkli bir çiçeğe bakmak gibi. Renkli bir çiçeğe bakınca herkes farklı bir şeye dikkat edebilir tabii. Renk, şekil, koku; belki biraz daha cins olanlar onun ruhuna falan da bakmaya çalışır? Ama her ne olursa olsun görünen şey aynıdır, bir çiçek.

Tek tek birçok şeyi sevebiliyoruz. Bazen sevecek spesifik bir şey arıyoruz. Bir amaç. Oysa, nedir ki amaç? Bence tüm bu sevilenlerin, tüm bu görülenlerin ve tüm bu ruhların toplamıdır. Bana bunu lila sümbülüm fısıldadı sanırım. Daha evvel sukulentimi duymamıştım; ama onu duydum.

Güzel bir hafta dilerim.

:)


bir şeyler dinlemek için tıklayabilirsiniz.






16 yorum:

  1. Bazen bloglarda bir yazıyı okuduktan sonra hemen yorum yazmak ve "Ben de aynen böyle düşünüyorum, ortak düşüncelerde buluşmak ne güzel." demek istiyorum. Bazen de karşıt düşüncemi savunmak... Ama zaman akıp geçiyor.
    Lila sümbül çok güzel. Sukulentler de çok hoşgörülüdür...
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her çiçeğin bir özelliği var değil mi? Kendine has bir huyu. Böyle, bir şeyleri izlemeyi seviyorum sanırım. Bazen uzun uzun, bazen bir anlığına. İzlemek de dinlemek gibi. İkisi de çok şey öğretiyor. Tabi sonra da, öğrendikten sonra da, açman, serpilmen gerekiyor. Çünkü dediğiniz gibi, zaman akıp gidiyor.
      İnsanlar da çiçekler gibiler sanki. Hepsi kendine has özellik taşıyor. Sukulentler çok güzeller ama sanırım ben onlar kadar sabırlı bir çiçek olamazdım. Sanırım dağda bayırda özgürce açan çiçeklerden olurdum veya olmak isterdim. Bir sürü şey görmek, beklemeden.
      Benden de sevgi ve selamlar.

      Sil
  2. Çiçekler çok güzel gerçekten. Arada gidip ben de alıyorum, kaktüs falan da severim. :)) Çiçeklerle bağ kurmak güzel oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bence de ilgilenmek güzel. :) Burada birden çok çiçeği olan yazarlar görüyorum. Çiçekleri için emek harcıyor, onları büyütüyor ve yaşatmaya çalışıyorlar. Bu tip yazıları hep severek okurum. Ben birden çok çiçekle baş edemem sanırım. Ama tek bir çiçekle ilgilenmek de güzel tabi. Kaktüsleri ben de severim. :)

      Sil
  3. bir pembeseverde görüp sukulent ve kaktüs aldım ben de yaşıyorlar halaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de Bir Pembesever'in bitkilerle ilgili yazılarını severek takip ediyorum. :)

      Sil
  4. Sümbülün başka şeyler de fısıldadı mı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu aslında benim çiçeğim değil ama evin çiçeği olunca iki lafın belini kırmıştık. :) Çok konuşkan değildi. Sadece her güzel şey gibi güzel güzel oturdu ve salındı. Ağzından zar zor laf aldım. :)

      Sil
  5. Çiçeklerin renkli dünyası o kadar güzel ki, kokuları, duruşları... Bitki bakımımda iyi değilim ama çiçek alıp eve getirip vazoya koyup izleme konusunda çok iyiyim😊 Gerçi koku çok olduğu zaman bana dokunuyor o ayrı. Çiçeklerin verdiği enerjiyi çok seviyorum, bence çok fazla enerji veriyorlar. Sümbül de en güzel ve en zarif çiçeklerden bence😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, çiçekler insanı durduk yere mutlu ediyorlar bence :)

      Sil
  6. Bir sukulent sahibi olmak özeldir. Bana göre de anlamlı oluyor bitkilerin varlığı. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bir canlıyla ilgilenmek gerçekten güzel bir şey. Şu anda kendime ait bir bitkim yok ama yazıyı yazdığım anda sukulent istedim. :) Bence enerjimi yenileyecek, evet en yakın zamanda edineyim. :)

      Sil
    2. Kesinlikle edinmelisiniz. Ayrı bir güzelliği var. 😊

      Sil
  7. Benim de yakın zamanlı planlarım arasında çiçek bakmak var çok güzeller bence de :) Oldukları yeri de güzelleştiriyorlar. Balkonlardaki rengarenk çiçekleri severim. Sanırım ben de öyle yapacağim. Hiç bilgim yok ama biraz araştırmalıyım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, hem de güzel bir uğraş. :) Bence heves etmek bile iyi hissettiriyor insana kendini. Çiçeklerle ilgilenmek de böyle. İnsanı heveslendiriyor. Ben de araştırmalıyım. :)

      Sil

Diğer yazılarıma da göz atabilirsiniz.