7 Mart 2024 Perşembe

Uyku.


Uyuyup uyandığımda her şey daha berrak oluyor. Çocukken de böyleymişim ben. Uyumaz ve uyutmazmışım. Baba baba baba, dermişim de, babamla evi turlarmışım. Tabi gece gece başka nereyi turlayacaksın. Daha büyüyünce kendi kendime uyanık kalıp tv'de çizgi film, en olmadı spor karşılaşmaları falan izliyordum. Bir kanal vardı, Trt Spor gibi bilindik bir kanal da olabilir, orada masa tenisi maçı bile izlediğim aklımda ahahah. Çok eğlenirdim; neden bilmem. Oysa ben futboldan bile anlamam ama o an o koşuşturmacayı izlemek bile hoşuma giderdi. İzlerken yorulur ve uyurdum.

Yazın uyumamayı daha çok severdim. Yıldız mektubu avına çıkardım. Bakalım hangi yıldız bana ne hikaye gösterecek der, bir süre yıldızları izleyip arada bir vaoovv'layıp hayal kurardım. Bazen gözüm açık, bazen kapalı olurdu. Kapalı olduğunda uyuyakalır, sonra aniden uyanırdım. O an hayalin sınırında olurdum. Ne güzeldi. Artık yıldızları izlerken uyuyakalamıyorum. Kalsam da sanırım diğer yakada uyanırım.

Geceleri üniversite sınavına hazırlandığım yıllar kocaman bir küp'e dönüşmüştüm, sinirden. Öğlenleri her yerden ses çıkardı ve o gün nerede çalışsam diye kafayı yerdim. Tam da siz bir şeye niyetlenince Murphy Bey gıcıklığına ensenizde bitiyor olmalı. O günlerde gece çalışırdım. Gece çalışınca kendimi sanki Hogwarts sınavlarına giriyor gibi hissediyordum sanırım. Şaka şaka. O zaman böyle uçuk kaçık değildi hayallerim. Ucu bucağı elimde, dilimde, belimdeydi. Beni kaldırıp en tepeye çıkarıyordu. Sonra da aldığı yere, ayaklarımın üstüne bırakıyordu. İstediğim şeyler de gerçekleşti. Çünkü hep ayaklarımın üstüne inmek istedim. Sanırım biraz korkağım ben.

Sonraları yine ödev yetiştirmek için uyumadığım oldu. Ama daha da ötesi vardı. Kızılötesi, morötesi ve uyku ötesi bir hal. Kitap okur, bir şeyler izler ve araştırırdım. Hiçbir şey yapmasam bile geceleri kendimi daha... Daha... Ay bilmiyorum. Sanırım sadece ''daha'' hissediyordum. Ne zaman yanlışlıkla erken uyuyakalsam uyanınca hayrete düşer ve bunu daha sık denemeyi kendime önerirdim. Çünkü uyku, uyku... Hayatta sahip olduğumuz en değerli şeylerden biri!

:)


bir şeyler dinlemek için tıklayabilirsin.


Not: Köpek çiftliği derken barınağı kastediyor.



8 yorum:

  1. yıldız mektubu avı. işte böyle hayallerle başlamışsın yani o zaman da yazıyormuşsun :) uyku çok keyifli. uyuyup uyanınca huzurlanıyor insan. sıkıntıların hafifliyo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, çocukken çok kurgu yapardım. Bilmiyorum, yaramaz olma lüksüm de pek yoktu ondan sanırım hayalci olduydum. :) Şimdiyse hayal kurma yetim köreldi. Zaten kaç zamandır yazmıyorum da. Bloğa yazıyorum o ayrı. Zaten bloğa da yazmasam iyice hevesim sönecek gibi hissediyorum. Neyse böyle yazınca da dramatik oldu, abartıyorum muhtemelen. :) Uyumak evet, daha mantıklı oluyorum. Kafam sakinleşiyor.

      Sil
    2. eveet sen kendine saldırmayı seviyon zateen birazcık :(

      Sil
  2. Uyuyup uyandığımda iyi hissedemiyorum pek, çünkü hep dövülmüş gibi kalkıyorum, kafam kazan gibi oluyor. Dinlenmek yerine tüm gece koşmuşum gibi. :) Gece vakitlerini severim ama ders çalışmak yerine kendime zaman ayırmayı daha severim. :) Yıldız mektubu avı da iyiymiş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ben de bazen öyle oluyorum. Üstümden bir şey geçmiş gibi sersem sepelek. :) Ama yine de o ilk sersemlik geçince daha iyi oluyorum ben. Kafam düzenleniyor sanki. Yani her yer her yerdeymiş de sonra uyuyunca biraz toplanmış gibi oluyorum, iyi oluyor. :) Ben de geceleri en çok kendime zaman ayırmayı seviyorum aslında. Kimsenin olmaması, yapmam gereken şeylerin, olmam gereken bir yerin olmaması beni rahatlatıyor. Aslında yapmam gereken şeyler oluyor ama işte kimse ardımdan yapayım diye beklemiyor, arkamdan atlı koşturmadığını anlıyorum. O yüzden geceleri uyanık olmayı daha çok severim.
      Evet, o avları da çok severim. :) Hala daha yazları yapıyorum. Yaza dair sevdiğim sayılı şeylerden biri. Açık bir gökyüzü kadar büyüleyici bir şeyi bu denli kolay bulamıyorsun. Yine özledim. *-*

      Sil
  3. Uykuyu çok seviyorum, sabah uyandığım zaman da genelde mutlu uyanırım. Tabii zor dönemler olmadığı zaman. Yıldız mektubu avı çok hoşuma gitti😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bir dönem baya baya uykuyu sadece zorunluluk olarak görüyormuşum :) Uykuya dair hiçbir zaman özel bir sevgim olmadı ama düzenli bir uyku kişiyi çok etkiliyor bunu fark ediyorum. Benimki genelde düzensizdir. :))

      Sil

Diğer yazılarıma da göz atabilirsiniz.