27 Nisan 2024 Cumartesi

Su korkutucu değildir, gökyüzü de uzak.


Hepiniz öldünüz ve geriye sözleriniz kaldı. Bana bakan, cansız resimlerin ötesinde, kelimelerinizdir. Dizelerinizin ötesine geçen hisleriniz, satırlarınızı aşan düşüncelerinizdir. Bu bana kendimi iyi hissettiriyor. Komik bir şekilde, doğru kelime iyi. Bu dünyadan gelip geçen, tanımadığım ve asla tanıyamayacağım tüm o ruhlardan yükselen sesler bana kendimi iyi hissettiriyor. Hepsinin bakışları... Bedenime ulaşmayan, kalbimdeki bakışları. Sadece bu kadar; iyi hissettiriyor.

Bu yılın başında bir dergi almıştım ve ondan çıkan takvimi karşıma astım. Her ayın başında bir şair\ yazar ve sözü vardı. Bir zamanlar onlara ait ama şimdi, herkese ait olan o sözler. Hisler herkesindir, sözler birilerinin. Ancak o sözler başkalarının hislerine ulaştığında artık sadece ona söyleyene ait olmaz. Artık sözler de hisler de bir anlamda herkesin olur. Bu ne kadar büyüleyici bir şey. Çünkü gerçek. Yalnızca gerçek olan şeyler derinlerde yaşayabilir. Diğer her şey, er ya da geç boğulur. Ne gariptir ki, tam da bu boğulma anlarında başkalarından kopup gelen gerçekler bize bakar. Sadece bakar. Biz de onları okuruz. Böylece o gerçeklerin üzerinde yüzeriz. Artık su korkutucu değildir, gökyüzü de uzak.


bir şeyler dinlemek için tıklayabilirsiniz.




16 yorum:

  1. Ne kadar güzel bir yazı bu. Çok beğendim. Yüreğine sağlık 🧿👍😊🌺🤚

    YanıtlaSil
  2. Derinlemesine duygular su yüzüne çıktığında böyle güzel şeyler ortaya çıkıyor. Bize kendimizi iyi hissettiren şeylerden vazgeçmemek lâzım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet duygular yüzeye çıktığında ortaya biz de bir şeyler çıkarabiliyoruz. Bu benim için bir nevi rahatlama yöntemi. Teşekkür ederim, sevgiler.

      Sil
  3. Son paragrafta ne güzel demişsin. Herhangi bir yazı hakkında bile herkesin hissettiği farklıdır, bu da zenginlik bence. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet düşüncelerin kişiye has olma hali aslında gelişimi ve iyileşmeyi sağlıyor bence. Tabi bu düşünceler bize hitap ettiğinde bizim düşüncelerimizi de besliyor. Teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
    2. Bildirimler tekrar gelmeye başlamış, güzel. :))

      Sil
    3. Gerçekten yaşasın :) Çünkü bazen gidip bakmak zor geldiğinden ne yanıt gelmiş bilmiyordum. Teşekkürler haber verdiğin için :)

      Sil
  4. "Bir zamanlar onlara ait ama şimdi herkese ait olan sözler" Sevdim bunu...

    YanıtlaSil
  5. "Her bir satır, bir zamanlar birine ait olsa da şimdi hepimize ait" kolektif bir miras gibiler yani. Evet, öyle cidden... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet doğru kelime bu aslında, miras. :) Benim için her düşünce aslında başka bir düşüncenin tohumudur. Önceki düşünce başkasına ait olabilir, şimdiki benimdir ve sonraki de belki başkasının olur. Kim bilir... Bu da bir döngü gibi aslında, değil mi :)

      Sil
  6. foti yazıya çok uygun düşmüş ve benim de çekmeyi en sevdiğim foto türlerinden :) yakından deniz, dalgalar, mavilik :) gökyüzü de tabii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de deniz ve gökyüzünün fotoğrafını çekmeyi severim :)

      Sil

Diğer yazılarıma da göz atabilirsiniz.