25 Mayıs 2024 Cumartesi

Kalbime Sakuralar Yağdıran.


Studio Ghibli filmlerinin müziklerini dinlemek bana kendimi sanki çilekli bulutlardan yapılmış bir nehirde sırt üstü uzanmışım da asla batmadan ve öylece müziğin sesini kulağıma taşıyan rüzgarı dinleyerek yolculuk ediyormuşum gibi hissettiriyor. Gökyüzünde olmama rağmen tepemden sakuralar yağıyormuş gibi. Kısacası, bir rüya gibi. Belki de bu rüya başka bir gezegende geçiyordur. Buldum! Neptün'de. Ah ama olmaz... Neptün maviydi. Olsun. Paralel evrenlerden birindeki Neptün'müş burası, rüya değil mi canım... Hem biliyor musun, Neptün rüyaların gezegeni. Ama bu gündüz düşleri gibi rüyalar. Belki bazen sabaha karşı yorganın üstünden kaymışken gördüğün rüyalara da benzeyebilir. Aman canım, bunlar teferruat... Ama bak mesela gecenin zifiri karanlığında 'aman' diyerek uyandığın bir rüya gibi değil Neptün rüyaları. Kalbine sakuralar yağdıran rüyalar bunlar. Gel vatandaş gel, rüyalara gel; gibi davetkar. 

Hayatta en çok görmek istediğim şeylerden biri de sakura çiçekleri. Ah hadi ama, ben iflah olmaz bir romantiğim. Tabi ki sakuraları severim. Onların bir düşü anımsatan pembe yapraklarını. Ne garip... Dökülen yapraklara hüzünlü şiirler takarız, onları daha da ağırlaştırmak ister gibi. Oysa, sakuraların pembe yaprakları ağaçlarından kopup havada uçuşurken, sanki çok hafif bir şeyin de yüreğimden havalandığını hissederim. Yoksa yüreğimin bizzat kendisi midir havalanan? Bu benim için tanımlanmış bir his biliyor musun? İsmini de kendim koymuştum, hani şu yüreğimin hafiflediği hissin ismini: Kalbime sakuralar yağdıran. Bu tabiri kullanmanın beni tatmin ettiğini fark ettim. Her sevdiğim şey için kullanmam bu kalıbı ama. En özelleri için kullanırım! En dile getirmediklerim için. En kalbimden olan, derinde ama ne ilginçtir ki, bir o kadar da hafifçecik olan şeyler için. 

Kalbime sakuralar yağdıran biri.

Kalbime sakuralar yağdıran bir şey.

Kalbime sakuralar yağdıran bir iş.

Kalbime sakuralar yağdıran bir kitap!

Senin kalbine en son, ne sakura yağdırdı?

:)


bir şeyler dinlemek için tıklayabilirsiniz.

bonus müzik :)


Doğa, Bahçeler, Düşler sergisinden.



14 yorum:

  1. çok güzel yazı bu :) kalbime sakuralar yağdıran bir sütlü tatlı, bir deniz bir orman bir bebek bir kokulu mum bir müzik kutusu :)

    YanıtlaSil
  2. Ghibli müzikleri çok tatlı gerçekten, şiir gibi geliyor insana. :)
    Sakuraları ben de severim. Uzak Doğu'dan çok güzel kareler görünce gidip oraları görmek istiyor insan. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmleri de müzikleri de ayrı ayrı sanat eseri gerçekten :)
      Evet, oradan fotoğraflar gördüğümde kendimi oraya yakın hissederim. Bunda da muhtemelen ghibli filmlerinin etkisi var :)

      Sil
  3. "Kalbime sakuralar yağdıran.... " Ne güzel bir deyiş; İnce duygularla, naif...
    Sakuraları asıl memleketi Japonya'da görmedim ama , manolya, erguvanlar, akasyalar, leylaklar, narenciye çiçekleri de sakuralar kadar etkilidir- denenmiştir. Sanırım çabuk etkilenen bir yapım var.
    Bir Neptünlü perinin müziği de çok hoştu. Belki de sakuraları hayal ederek dinleyince yağmuru da hissettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiçek açmış ağaçları izlemek insanın kalbine sevinç veriyor bence de :)
      Böyle hissetmenize çok sevindim, teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Ya yazı çok güzel!
    Sakuraların rüzgarla dans ederek etrafta dolanmalarını ben de çok severim...
    Kalbime sakuralar yağdıran oğluşum diyeyim mi o zaman ben de <3

    YanıtlaSil
  5. Öneri için teşekkürler, dinlerim hemen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tatlı müzikler :) Birkaç ay önce yetiştirmem gereken el işleri varken ben de anime müzikleri açıyordum önerilerden o zaman da dinlemişim sanırım :)

      Sil
    2. Evet insana kendini öylece iyi hissettiriyor :)

      Sil
  6. Yazıyı geçen hafta görüp okuyamamıştım, bu hafta okudum😊 Sakuraları ben de aşırı severim, gördüğümde hep annemi hatırlarım, yani o çiçekler bana annemi hatırlatır. Ne zaman baksam bir tarafım neşeli olur, bir tarafım da hüzünlü olur. Kesinlikle hayallere dalmamı sağlar. Çok güzel yazmışsın, çok beğendim yazıyı😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sakuralar bana çok nahif geliyor. Belki de bu nedenle onları en güzel bulduğum şeylerle bağdaşlaştırıyorum. Ve teşekkür ederim :)

      Sil

Diğer yazılarıma da göz atabilirsiniz.