9 Ağustos 2024 Cuma

Ruhu genişleten şeylerden sadece birisi.

Denemeler - Montaigne (Çev.: Sabahattin Eyüboğlu,
Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları).

Kültür sanat edebiyat dolu bir hayat istiyorum. Ah tabii bir de seyahat. Bolca keşfetmek keşfetmek keşfetmek. İşte istediğim bu.

Ne zaman edebiyata dair konuşmalar dinlesem sanki ruhum genişliyor. Az buçuk bu işlere merağı olan, kanına bu zehri almış kişiler ne dediğimi anlayacaktır. Sence de öyle değil mi sevgili okur? Sen de öylesin çünkü, biliyorum. Kitap okumanın, onu anlatmanın, bir de üstüne yeni şeyler öğrenmenin verdiği his çok farklı değil mi sence de? 

Sanat benim için ormanda yürüyüş yapmak gibi. Her yanım oksijen, dilediğimce uzun uzun nefes alıp verebilirim.

İstersen bana okuduğun bir kitabı, izlediğin bir filmi vs. anlatabilirsin. Onun hakkında ne düşündüğünü anlatabilirsin. Veya en sevdiğin müziğin üstünde bıraktığı etkiyi bile anlatabilirsin. 

Hoşça kal.

:)


bir şeyler dinlemek için tıklayabilirsiniz.


Denemeler - Montaigne (Çev.: Sabahattin Eyüboğlu,
Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları).



8 yorum:

  1. Ekonomik kaygıların halledildiği andan itibaren insanın merakı, kültür sanat edebiyat bilim olmuş. İnsanın karnını doyurduğu an; hemen ruhunu doyurma çabası aslında bunların ne denli temel ihtiyaç olduğunu gösteriyor. Yalnız değilsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ruhu doyurma olayı bir ihtiyaç gerçekten. Benimkisi böyle doyuyor, artık buna eminim! Bereket versin. :)

      Sil
  2. Bilirkişilerin böyle bol bol alıntılar yaptığı, arada önemli şahıs veya film kitap ismi not etmeli podcastlerini epey seviyorum mesela, ilk aklıma o geldi. O ruhu besleyen, dimağı genişleten hisleri veriyor kesinlikle kaliteli sohbetler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet ben de onları seviyorum. Tek sorun hızımı alamıyorum. Mesela söz konusu kitaplarsa, okunacak bir sürü kitabın olduğu gerçeğiyle bir kez daha yüzleşiyorum ve kitap oburluğum tutuyor. :)

      Sil
  3. İnsan kitaplarla dolu bir edve yaşamalı ya da ne bileyim istediğine kolayca ulaşacağı bir yer olmalı. Yürümeli, bisiklete binmeli, yüzmeli, keşfetmeli. Yaşamalı kısacası. Ah bu ekonomik durumlar olmasa yapılacak ne güzel şeyler var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de, hem başka türlü yaşadığını nasıl hisseder ki insan?

      Sil
  4. edebiyat anıları olan kitaplar var işte en güzelleri. kitapçılarda deneme anı eleştiri bölümlerinde oluyolar :) adalet ağaoğlunun anıları gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurgudışı kitaplar okumaya da ağırlık vermek istiyorum ya, bu tür de güzel dediğin gibi. Bakayım bir ara. :)

      Sil

Diğer yazılarıma da göz atabilirsiniz.