27 Kasım 2023 Pazartesi

Gülen Yüz.

Buğulu camlara gülen yüz çizmeye bayılırım. Sen de sever misin bir şeyler çizmeyi? Evin camına, otobüs camına, tren camına?.. Yağmurlu havalar da bir şekilde içimi gülümsetiyor sanırım. Bilmiyorum, evet bazen mızıklanıyorum, evet evet evet, hepsini kabul ediyorum... Ama yine de yağmurlu havaları seviyorum. Bir dakika... Ama ben güneşli havaları da seviyorum! O halde... Sadece birini mi seçmeliydim? İşte, ikisini de seviyorum. 

Güneşli günlerde bir yerlere gülücük kondurmama gerek kalmıyor. Çünkü zaten Güneş'in kendisi gökyüzüne konmuş kocaman bir gülen surat. En çok da bahardan bahara sevimli geliyor bana. Yazın bu gülüş pek bir hinleşiyor. O zaman onu görmemek için kaçıyorum, kaçıyorum. Yazcılar alınmasın... Çünkü yazı da, kışı da seviyorum. Kalbimin bir yanı yaz köşesi, bir yanı kış köşesi... Ama ortadaki baharların her ikisi!

Sonbaharı pek yaşayamadık sanki. Direkt yazdan kışa ışınlanmışız gibi hissediyorum! Tamam tamam biraz abarttım kabul ediyorum. Ama bir küçücük fıçıcık içi çok da dolu olmayan ünlemcik bunlar. Aslında bundan dolayı pek de bir duygu hissetmedim. Hatta aksine, sıcağa sırtını dayamış ılık günlerin uzun sürmesi hoşuma bile gitti. Şimdi havaların soğuması da aynı şekilde. Sıcak, soğuk ve tekrar soğuk ve sıcak. Bu, güzel bir döngü değil mi? Kocaman bir gülen surat gibi.

Sizin oralar kar havasını aldı mı? Burada yağmur yağıyor. Çooook yağıyor. Yağmur damlaları pencerelerin sırtına şap şap vuruyor. Bu sesi seviyorum. Bu his sanki, güzel bir şeyin yakında olduğunu bilmek gibi. Güneş gibi bir his. Hava aydınlıkken Güneş orada mı diye bakmazsın değil mi? Çünkü bilirsin, Güneş oradadır. Onu arayıp özel olarak bulmana gerek yok.

Bugün bir ara masmavi bir gökyüzü bulutların ardından kendini gösterdi. Bu, bir tuvale çizilmiş bir resim gibiydi. Kalın gri bulut kütlelerinin arasından nereden çıkacağı belli olmayan bir mavilik... Ama mavi desem hafif kaçıyor. Böyle güzel bir maviyi çok sık görmüyorum. Neden böyle? Yağmurdan olmalı. Yağmur, yeryüzü gibi gökyüzünü de parlatmış olmalı. Yağmurdan sonra her yer parlar değil mi? Ağaçlar, çimenler veya çalılar, gökyüzü... İnsanlar ve saklanmış gülen yüzlerimiz... Hepsi parlar. 

Yağmurlu havalarda pencere buğularına gülen yüz çizmeyi seviyorum. Bu sanki, bulutların ardına saklanmış masmavi bir gökyüzünü sobelemek gibi. 

Bu hafta bütün gülen yüzleri sobelemek istiyorum. Tüm Güneşlerin kalbimde doğmasını. Hepimizin kalbinde doğmasını.

Güzel bir hafta dilerim.

Hoşça kal.



bir şeyler dinlemek için tıklayabilirsin.




10 yorum:

  1. Yağmurlu havalarda insan daha bir dinginleşiyor, algıları açılıyor gibi. O yüzden severim bu havaları. Bu yıl garipti gerçekten, kasım bitiyor ama daha yeni soğudu havalar. Bizim evin manzarası da güzel, balkona oturup dışarıyı izlemek keyifli oluyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında aşırı yağan yağmur her bakımdan olumsuz bir durum. Ama zarar vermeyen şekliyle başlı başına yağmur, güzel bence. Ben özellikle de sesini seviyorum. Son yıllarda kendisini de seviyorum. Önceden daha az seviyordum sanırım. Oysa dediğin gibi yağmur, insanı dinginleştiriyor.
      Aslında 2023'e gireceğimiz gün (31 Aralık) da çok sıcaktı. En azından İzmir böyleydi. Bunu unutmadım çünkü o gün havanın ilk kez yılbaşında böyle sıcak olduğunu düşünmüştüm. Yani havalar dengesiz bence. Sıcaklıkta yine böyle dalgalanmalar olursa şaşırmam. Çünkü bu yıl yaza da geç girdiğimizi düşünüyorum.
      Ne güzel. Yağmurda yağmuru izlemek de güzel bence de.
      Güzel bir hafta diliyorum.

      Sil
  2. Yağmur vardı buralarda. Daha kar uğramadı. Yağmurlu havada kitap okumak ya da yağmuru seyretmek çok güzeldir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ikisi de güzel. Ben sadece dinlemeyi de seviyorum bu sıralar. Uzun uzun olmasa da, bir anlığına bile olsa.

      Sil
  3. vanessa meee çalarkene yağmur ve dolu yağıyordu, bir anda ıslandı ve otobüse sığındı, kitabını çıkardı, kitap onu gülümsetti, bir anda içi içine sığmadı, mutlu olduğını hissetti, içinde çocuksu bir oyunculuk vardı, önce cama gülen surat çizdi, yanındaki teyze gördü ve gülümsedi ona, sonra herkes gülümsemeye başladı, sonra herkes cama gülen suratlar çizdi artık bütün otobüs yolcuları kahkaha atıyordu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahha, mükemmel bir hikaye bayıldım <3 Öyle büyülü bir havası var ki, şimdi okuyunca benim de yüzüme gülen surat çizdi teşekkür ederim :) Ve Vanessa Mae aşmış bir müzisyen ya :)

      Sil
  4. Ben pek ellemem de oğlum buğulu camlara bişeyler çizmeye bayılıyor. Yollar yaptım sana diyor. Yol senindir al yürü mü demek istiyor acaba bilemedim. :)

    YanıtlaSil
  5. Yazındaki benzetmelere bayıldım. :)
    Evet, sonbaharı tam hissedemeden kışa geçmiş gibi olduk. Buralarda da hava birkaç gündür kapalı, yağmurlu ve çok rüzgarlı.
    Kendine çok dikkat et. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğenmene sevindim :) Buralarda hafta başında hava kapalı ve soğuktu ama dün ve bugün gerçekten sıcaktı. Gerçekten tuhaf.
      Sen de dikkat ett :)

      Sil

Diğer yazılarıma da göz atabilirsiniz.