23 Ekim 2023 Pazartesi

Spoiler Alamamanın Dayanılmaz Bulantısı.

Kitap: Kim Bağışlayacak Beni, Birhan Keskin
(Metis Yayınları)

Şehrin ışıklarını izlemeyi çok severim. Bulunduğum konumdan baktığımda renk renk pek çok ışık görüyorum. Küçükken onları beton yığını olarak görürdüm. Büyüdüğümde yeryüzündeki yıldızlar gibi görmeye başlamıştım. Sanırım bu terslikte bir iş olmuş. İşler bende tam tersi ilerlemiş. Büyüdükçe duruma daha hayalperest gözlerle bakar olmuşum. Şimdi, tekniken dün akşamsa, onları güzel ışıklar olarak gördüm. Her yer karanlıkken parlayan renk renk ışıklar güzeller. Işıltılı şeyler hep ilgimizi çeker sanırım. Parıl parıl parlayan şeyler. Küçük bir bebek için de bu böyledir, yetişkin olan ve hatta siyah giyen adamlar\ kadınlar için bile böyle. İlgi çekici yani. Belki de hepimiz bir şekilde parıl parıl parlayacak bir hayalin arzusunu içimizde taşıyıp durduğumuz için bu böyledir. Bazen ihtiyacımız olan parıltıları düşleriz, bazen ihtiyacımız var sandıklarımızı; bazense, kendimizi bir parıltıya dönüştürmek isteriz. Bu gece yıldızımla bu mevzuyu konuştum ayaküstü. O bana yanıt vermedi, ben de kendime.

Işıltılı sokak lambalarını izlerken tatlı yemeyi severmişim. Sanırım sandığım kadar romantik de değilim. Artık daha az hayatın anlamı üzerine düşünüyorum. Sütlaç yemek daha cazip geliyor. Sen de sütlaç yemeyi sever misin? Herhangi bir ışığı izlemene gerek yok, dümdüz sütlaç yemeyi işte. En çok hangi tatlıyı seversin sevgili okur? Yoksa tatlıcı değil de, tuzlucu musun? Yiyici misin, yapıcı mı, yoksa ortaya karışık yapıcı mı? Bir insanın hangi tatlıyı sevdiğini bilmek gibi minik bilgileri bilmek keyifli. Sen şu şu şu desen de, ben unutacağım belki; ama içinde tatlı geçen tatlı bir sohbetin hatırası yaşayacak.

Sohbet etmeyi sever misin? Ben çok severim. Sanki içimde gerçekten bir cırcır böceği ruhu yaşıyor gibi. Bazen yerin altında konaklıyor ama sonra sanırım toprağı kazıyor kazıyor kazıyor ve işte çeneme kuvvet. Sanırım pek çok konuda dakikalarca konuşabilirim. Tabii cırcır böceğim yerin altından çıkmak isterse. İstemezse, ben de istemiyorum. Zaten sanırım bu sıralar cırcır böceğim yeryüzüne çıksa bile ses tellerimin akortu bozulmuş halde. Ne olduğunu bile anlamadan hasta oldum! Hayır yani tamam kendime asla dikkat etmedim ama hasta olmamın sebebi bence bu değil. Salgın var sanırım. Birinden bulaşmış olmalı. Böyle hasta olmak da kulaktan kulağa oynamak gibi. Herkeste farklı şekilde kendini gösteriyor. Bazısı hasta olunca yatak döşek olur, bazısı ayaktadır ama ağzı yüzü yamulur (bu ben *-*), bazı şanslı zatlar da bulutların hareketi gibi hafifçe atlatıverir. Blogda da hasta olan yazarlarımızdan görmüştüm de tam hastalık havası dikkat edelim demiştim. Abartmıyorum bir gün geçmedi ben hasta oldum...

Dün gece üç dört bölüm The Vampire Diaries izledim. Çok ilginç bir deneyimdi. O diziyi en son ortaokulda ve sanırım lisenin başında izlemiştim. Aslında dönemine göre fena değil. Özellikle de bazı karakterler diziyi yürütüyordu. Diziyi izlerken birazcık nostalji seven damarlarım kabardı ve duygulandım kabul ediyorum ama malesef sardırarak izledim. Yine de ara sıra üç beş bölüm izleyip kafamı boşaltabilirim diye düşünüyorum. Küçükken izleyip finalini getirmediğim böyle diziler var. Üstelik ayıla bayıla izlerdim. O zamanlar çok sezonlu diziler gözümü korkutmuyordu. Şimdi mini dizi izlemeye bile yanaşmıyorum. Pek çok kişi dizileri filmlere tercih eder sanırım. Bense izleyeyim de bitsin, sonunu şipşak öğreneyim kafasındayım. Diziler gerçekten beni geriyor gibi. Heeey, sonu nerede göremiyorum. Acaba final bölümünden spoiler yiyip baştan başlamayı mı denesem? İşte ben de bu tarz bir denişiğim.

Bir kurgu hakkında spoiler yemeyi sever misin? Ben nefret ederim! Ama spoiler almayı özel olarak isteyen bir arkadaşım vardı. Baya baya sonunu anlatmamı isterdi. Sonunu bilse bile kitabı okurken hissedeceği hisler olduğu yerde kalacakmış neticede. Aslında bir bakıma haklı. Sonuçta olaylar ilerledikçe heyecanlanırız, üzülürüz, kızarız, mutlu oluruz, rahatlarız ve artık işte her neyse. Yine de bir şeyin sonunu bilmek sürprizi kaçırıyor gibi. 

Kurgular için böyle düşünüyorum. Ama hayatım hakkında üç beş spoiler alabilsem güzel olurdu diye de düşünmüyor değilim.

Peki sen nasılsın?

Haftamız güzel geçer umarım.

Hoşça kal.


bir şeyler dinlemek için tıklayabilirsin.


Not: Ne çıkarsa bahtımıza diyerek Birhan Keskin'in Kim Bağışlayacak Beni isimli şiir kitabından rastgele bir sayfa açtım ve işte yazımızın fotoğrafı da o oldu. Hem şiir okuduk, güzel oldu hoş oldu.





18 yorum:

  1. Merhaba, gece olunca uzaktaki binaların titrek görünen ışıklarını ben de seviyorum. :)
    Eskiden film izlemeyi çok severdim, dizi de izlerdim. Şimdi daha çok animelere döndüm, hem bana yazma konusunda ilham kaynağı da oluyorlar. Çünkü o kadar farklı konu ve karakteri başka yerde bulamam. :)) Spoiler yemeyi bazen seviyorum, izlerken o sahne gelsin diye daha heyecan duyuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabaa :) Kitabını okurken de olaylar aklımda anime gibi canlanıyor :) Senin animeleri sevdiğini bildiğim için sanırım ama o hava da var tabi. Ne olacağını bilmekle izlemenin verdiği his farklı oluyor tabi. Özellikle de heyecanlı bir sahneyse. :)

      Sil
    2. O havayı hissetmene sevindim. 😀 Keyifli okumalar. :)

      Sil
    3. Teşekkür ederimm :)

      Sil
  2. Tatlı yemeyi de (sütlü-çikolatalı da olur, şerbetli tatlı da) çok severim, sohbet etmeyi de, gökteki yıldızları da ama en çok bulutları izlemeyi severim. Yazı o kadar keyifli aktı ki yine, eline sağlık ve teşekkürler bunları yazdığın için.
    Spoiler konusuna gelirsek ben anlatılsın isterim, bundan kaçınmam. Çünkü ekranda izleyeceğim şeyin büyüsünü, birisi ne kadar anlatırsa anlatsın o havayı yaratamaz. O yüzden problem yok. :)
    Geçmiş olsun, çabucak iyileş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek ben teşekkür ederim ve o saydıklarınızı ben de severim <3 :)
      Teşekkür ederim, umarım. Pazartesi günü sesim hiç yoktu :(

      Sil
  3. Karanlığın çöktüğü, gecenin sessizliğe büründüğü vakit şehrin ışıklarını seyretmek çok keyifli olur.
    Sütlaç severim tabii. Özellikle burada bir lokantanın gizli tarifli sütlacı var, nefistir. Tarifini istesenizde asla vermezler. :)
    Aylar önce Vampir Günlükleri’ne ben de yeniden başlamıştım. Bazen ara ara izliyorum.
    Spoiler sevmiyorum. Kurgunun iletmek istediği mesajdaki o his bozuluyor bence. Heyecan da kalmıyor.
    Güzel bir hafta diliyorum.
    Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de özellikle de bazı geceler çok seviyorum.
      Değil mi bir de böyle gizli tarifli yemekler, tatlılar oluyor :)
      Böyle eski diziler ara ara izlemek için güzelmiş bence. Eskiden izlediğim şeyleri izlerken o şey kötü bile olsa sevebiliyorum :)
      Ben de spoiler sevmiyorum ve aynısını düşünüyorum aslında. Neler olacağını akışta öğrenince heyecanı artıyor bence :)
      Ben dee <3

      Sil
  4. Geçmiş olsun. Herkes hasta. Salgın var. Spoiler yemekten Aksi Şirin gibi nefret ederim ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sanırım salgın var. Ben kendime pek dikkat etmiyorum ama kardeşim de hastaydı hani... :) Neyse doktora gittim. Zaten mevsimlik bir şey belli ama cidden sesim hiç yok :(
      Ben de Aksi Şirin gibi oluyorum özellikle de bazı kurgulara dair birisi dan diye spoiler söylerse, yazarsa :) Böyle dedim ama umarım bir yazımda ben de böyle yapmam istemeden de olsa. Tahtaya vurayım çünkü gıcık bir şey :)

      Sil
  5. böyle de anlat arada :) hayat spoiler i iyi olurdu tabii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neyi anlatayım :) Evet bu sıralar ihtiyacım var. İyi bir şey olacaksa bari boşa hissizleşmeyim, kötü bir şey olacaksa da daha çok hissizleşeyim :)

      Sil
    2. sevdiğin şeyler, diziler, spoilerler gibi gündelik şeyler :)

      Sil
    3. Hımm tamam zaten yazmak da keyifli :)

      Sil
  6. Ben en çok tramisu ve sufle severim fakat ikisinin de iyisini bulmak pek zordur....
    Spoiler yemekten ise hiç rahatsız olmam. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa ben de severim, şu an gözümde canlandı :)
      Spoilersevergillere bir kişi daha. Bu soru da tarafını seç gibi olmuş :)

      Sil
  7. Ne tatlı yazmışsın :)
    Geçmiş olsun.
    The Vampire Diaries ı birkaç sezon izlemiştim, öyle de kaldı finalde ne oluyor bilmiyorum.
    Ben de çok severim hayatimdaki insanlar hakkında ufak ama güzel detayları, birinin en sevdiği tatlıyı bilmek de çok samimi ve sevimli geldi bana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)
      Finalini ben de oradan buradan görmüştüm ama kendim izlemedim. Ben vaktiyle Kai karakterinin geldiği kısımlara kadar izlemiştim ki aslında o da final sezonuna yakın kısımdı. Neyse isterseniz öğrendiğim spoilerları yazabilirim :)
      Bence de sevdiğimiz kişiler hakkında küçük detayları bilmek iyi hissettiriyor. :)

      Sil

Diğer yazılarıma da göz atabilirsiniz.