1 Eylül 2024 Pazar

Eylül 2024.


Eylül ayını hep sevmişimdir. Bana aslında hep orta yolu bulmaya çalışan bir ahbap gibi gelir. Bir ayağı yazda, bir ayağı canım sonbahardadır. Bir gün takar takıştırır ve içi cıvıl cıvıl, yüzü pırıl pırıl bizi kucaklar. Bir başka gün ise biraz daha soğuk davranır. Yüzünden düşen bin parça olmasa da; hafif sararmalar, coşkulu uğultular, üç beş gözyaşı gibi belirtiler seçmek mümkündür. Kardeşi ekime yaklaştığı her yeni günde biraz daha mesafeli bakar yüzümüze. Öte yandan ben en çok o hallerini severim. Bir sonbahar ayı olduğunu hatırladığı, o havalı hallerini.

Bir ay olabilseydim, sonbahar aylarından olmak isterdim sanırım. İlkbaharın aylarını da düşünmüyor değilim; ama yok, sonbahar. Aslında bir kış çocuğuyum ama ne kışı, ne de yazı -üzgünüm- pek de sevmem. Her iki uç da bana pek bir dramatik gelir. Hele yaz... Gittiğine sevindiğim bir akraba olur sonbahara kavuştuğumda. Yazın yeri de ayrıdır tabii; belki de sonbaharı sonbahar yapan şeylerden biri de odur. Tüm hiddetini üzerimizden nihayet çekip de rüzgarlar usul usul saçlarımızı okşadığında anlarız sonbaharın geldiğini. Ah, hırka giymek istiyorum!

Artık geceleri serin. Bu bir tık buruk tabii benim için. Yaz gelirken bana çikolata getirir aslında. O kadar ardından attım tuttum ama... Pırıl pırıl çikolatalardır bunlar. İçimi yumuşacık yapan, beni mutlu eden çikolatalarım: Yıldızlar, eski dostlarım. Onları izlediğim her an, inancım artar. Kendime, hayata... Sanırım bu kadarı yeterli. Daha ne... Yaza dair en çok sevdiğim şey onları hasta olmadan rahatça izlemektir. Onlar bulutların ardındaki uzak evlerinde gizlenmeden, ben bulutların öbür tarafındaki bir eve çekilmek zorunda kalmadan; yazın onları rahatça izlerim. Yaz... Gittiğine üzülecek miyim ne?

Sonbahara hüzünlü müzünlü derler ama bence aslında şakacıdır. Ne zaman ne yapacağını kestirebilir misin? 

Güzel bir ay dilerim.

:)


bir şeyler dinlemek için tıklayabilirsiniz.



12 yorum:

  1. Ben de ilkbahar ve sonbaharı çok seviyorum. Söylediğin gibi orta yolu bulan havalarını yaşamak güzel hissettiriyor. Ayrıca yazın bunaltıcı sıcaklarından kurtulmanın rahatlığı da paha biçilemez. Ben hiç yaz insanı değilim.. :))
    Güzel bir Eylül ayı geçirmeni dilerim İlkaycığım. ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ilık havaları daha çok seviyorum. Çok sıcaklarda bazen sadece var olmak bile beni yoruyor. :)
      Teşekkür ederim, ben de sana çok güzel bir ay diliyorum. <3

      Sil
  2. Benim mevsimim de sonbahar. Rüzgarı, solup dökülen yaprakların oluşturduğu manzarayı seviyorum. :) Tabi favori ayım hep kasımdır, yeri ayrı bende. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kasımda doğum günün vardı yanlış hatırlamıyorsam, değil mi? :)

      Sil
    2. Evet, doğru hatırlıyorsun. :)

      Sil
  3. eylül bence deee ama nisan da var ama de miii, seversin seeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben aslında ekimi daha çok seviyorum eylüle göre. Eylül benim için yaz ayı gibi bir şey ama eylül de güzel tabi :) Bana yılbaşında hissettiğim başlangıç hissini veriyor.

      Sil
  4. Sonbaharın farklı bir havası vardır. Yaz sıcağından sonra serinlik iyi geliyor diye düşünüyorum. Evet sonbahar için hüzünlü derler, neden öyle dediklerini de pek anlamam aslında. Çünkü bana göre sonbahar başlangıçların mevsimidir(belki de okullar açıldığı için hep öyle hissediyorum, bilemedim🙃) Bence hüzün değil, güzel şeyleri hatırlatıyor bana hep. Umarım hepimiz için gerçekten ama gerçekten güzel bir ay olur😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazı gerçekten sevemiyorum. Tüüümmm enerjimi emiyor. İşin ilginci kışı da pek sevmem, galiba zora gelemiyorum ahahha. Bahar aylarını severim. Sonbaharı da sonbahar yaşandığında seviyorum. Ama mevsimler kaydığı için eylül yaz gibi geçiyor, neysee. Özetle sonbaharı severim. :) Yılın son aylarına yakışır bir güzellik. Ve umarım dediğiniz gibi güzel şeyler getirir. Sevgiler çokçaa :)

      Sil
  5. O kavurucu sıcaklar bittiği için güzel bir ay. Ama bir taraftanda sürekli kışlık hazırlığı ile geçiyor. Zor ve yoğun oluyor. Ekim, kasım ayları daha güzel bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de ekimi daha çok sonbahar gibi hissediyorum. Eylül geçiş ayı olduğundan yoğun olabiliyor hem. Yine de serinliği getirmesi güzel. Bir de bana yeni yılla aynı enerjiyi verir eylül. Kolay gelsin size. :)

      Sil

Diğer yazılarıma da göz atabilirsiniz.