3 Eylül 2023 Pazar

Kalp ve Beyin: İç İşleri (Nick Seluk) | Çizgi Roman Yorumu

Yazar-Çizer: Nick Seluk, Çevirmen: Dilara Anıl Özgen,
Yayınevi: Pegasus Yayınları

Kalp ve Beyin serisinin bu ikinci cildinde sahneye diğer organlarımız da çıkıyor. Mide, karaciğer, bağırsak, böbrek, dil ve hatta dişler... Ana karakterlerimiz elbette ciddi beyin ile heyecanlı kalp. Kalp ve beynin denetiminde işleyen organizmayı bir araya getiren tüm bu parçaların kah anlaştığı, kah anlaşamadığı konuları okumak keyifliydi. 


Bazen gözlerimize kocaman çikolatalı bir pasta veya çilekli bir dondurma -veya bunun tam tersi :)- çok güzel görünebiliyor değil mi?

Keza aynı şekilde dilimiz fazlasıyla heyecanlanıp sulanıyor, dişlerimiz yerlerinde duramıyor...

O sırada midemiz kararsız. ''Ama ama ama,'' diyor belki bazen gurul gurul, bazen kımıl kımıl...

Bazen tüm organların keyfi yerindeyken bağırsaklar ayaklanıveriyor zengin kalkışı yaparak.

O sırada beynin de kıvrımları karışıyor tabii tüm bu komutlar içinde. Acaba hangi yöne koşsa...

Ya kalp! Kalp, durur mu; yakın dostu kelebekle hop orada hop burada pır pır.


İşte böyle bir cümbüşün içinde gelişen olayları konu ediniyor bu cilt de.


Yine pek sevgili kalp ile beynin arasındaki hayata dair diyaloglar en favorilerimden oldular orası ayrı.


İlgisini çekenlere her iki cildi de öneriyorum. Birbirinden bağımsız da okuyabilirsiniz pek tabii; ancak ben sıraya uyarak önce Kalp ve Beyin isimli ilk cildi, sonrasında Kalp ve Beyin: İç İşleri isimli bu ikinci cildi okumanızı tavsiye ederim. Önce bir kalbi ve beyni tanıyıp da sonra iç işlerindeki hallerini gözlemlemek daha keyifli olacaktır.


Kalp ve Beyin (1. cilt) yorum yazımı okumak için tıklayabilirsin.

Hoşça ve kitaplarla kalın.

:)





6 yorum:

  1. :) Ayyy çizimleri falan da çok tatlış ya. Beğendim.

    YanıtlaSil
  2. ilkini okuycaktım pekuuu bunu da okurums :)

    YanıtlaSil
  3. İkinci kitabı da çok seviyorum:))) İki kitap da neşe veriyor insana:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tatlılar, ben de gülümseyerek okumuştum :)

      Sil

Diğer yazılarıma da göz atabilirsiniz.